Řidičům, kteří po výjezdu z Blanky najíždějí na Severojižní magistrálu za mostem Barikádníků, zůstanou natrvalo dva pruhy. Magistrát na křižovatce Pelc-Tyrolka od června testoval experimentální dopravní opatření, kdy nájezd od Blanky získal jeden pruh navíc na úkor směru z Argentinské ulice.
Opatření bylo zavedeno zkušebně na tři měsíce, následně se jeho trvání prodloužilo, aby se získala data o jeho fungování také z mimoprázdninového provozu.
Během půl roku se změna podle analýzy odborníků z Fakulty dopravní ČVUT osvědčila a stane se trvalou.
„Základním cílem aktuálního dopravního opatření bylo snížení míry regulace dopravy na vjezdech do tunelů Městského okruhu. Jinými slovy, aby auta nestála před Blankou na červenou, ale mohla tunelovým komplexem plynule projíždět bez toho, aniž by čekala na zelenou v Praze 6. Podle výsledků měření se jednoznačně podařilo tento cíl splnit,“ vysvětlil pro deník MF Dnes náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
„Řidiči díky tomu nemusí stát v kolonách de facto v obytné zástavbě a doprava tady není takovou zátěží, jako tomu bylo v minulosti,“ pochvaluje si místostarosta Prahy 6 pro oblast dopravy Jiří Lála (ODS).
Zato řidiči mířící na sever a východ Prahy si tuto změnu oblíbili o dost méně, protože se hustý provoz jen podařilo přesunout do jiné městské části.
Téměř všech řidičů bez rozdílu se pak dotkne plánovaná rekonstrukce Barrandovského mostu. Podle ODS v této souvislosti hrozí Praze dopravní kolaps, a to zejména kvůli váznoucí komunikaci hlavního města, především náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra, jenž nic nekonzultuje s městskými částmi.
Upozorňují na to občanští demokraté zastupující hned sedm dotčených městských částí.
„Pražský magistrát s městskými částmi dosud nedohodl objízdné trasy, ani jaká opatření budou zavedena v městské hromadné dopravě, aby se dopady rekonstrukce mostu na obyvatele hlavního města co nejvíce zmírnily,“ řekl v té souvislosti předseda klubu zastupitelů ODS v ZHMP.
„Hlava mi nebere, že pirátská koalice vládnoucí Praze se naprosto nesmyslně není schopna poučit z dopravního pekla, které vzniklo právě kvůli nekoordinovaným uzavírkám v minulém roce, kdy Praha vypadala spíše jako jedno velké parkoviště. Opakovaně jsme žádali o koordinátora dopravních staveb a ani v tomto případě s městskými částmi nikdo nespolupracuje. Vedení města tak způsobí opět zbytečný chaos v dopravě,“ doplnil ho starosta Prahy 13 a zastupitel ODS David Vodrážka.
Jak je vidno, řidiče čekají i letos hodně krušné časy, byť se zástupci magistrátu budou bít v prsa s tím, že to skvěle zařídili...
Fotogalerie |