Scheinherr v říši čísel a s počítadlem: Hřibův náměstek si kvůli Barranďáku naběhl

Barrandovský most, který je nejvytíženější dopravní stavbou v Česku, začal motoristům sloužit před 40 lety. „Za tu dobu se za něj nesáhlo, to je třeba změnit,“ hřímá náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě), který se v souvislosti s těžce zkoušenou tepnou zamotal nejen ve změti letopočtů a čísel, narazil ale i v případě vápencového podloží.

„Oprava století za dveřmi! Blíží se další etapa rekonstrukce Barrandovského mostu. Ta už ovlivní pražskou dopravu,“ předeslal náměstek pro dopravu Adam Scheinherr v úvodu svého příspěvku o nejvytíženější stavbě v Česku. Jako by snad uzavírky, jež Prahu svíraly například loni, dopravu vůbec neovlivnily. 

„Ptám se, proč to nechalo předešlé vedení zajít tak daleko? U každého mostu se musí vyměnit izolace po 20, maximálně 30 letech. Na tuhle se skoro 40 let nesáhlo a roky dovnitř mostu zatéká voda. Kvůli tomu bude rekonstrukce mnohem náročnější,“ doplnil.

Barrandovský most čeká oprava. Náměstek primátora Adam Scheinherr se kvůli tomu zamotal ve změti čísel a letopočtů.

„Otázka zní, zda rekonstrukce století. Když se začaly kopat základy na straně Barrandova, propadli se dělníci do obrovského jeskynního sytému s tekoucí spodní vodou. Speleologové to prohlédli a verdikt byl zde nestavět,“ připomněl v následné diskuzi Ivo B. Novotný. 

„Na základě politického rozhodnutí se to zalévalo betonem. Spodní voda však umí své a je více než pravděpodobné, že jednoho dne se ty zbytky vápencového podloží vyplněného betonem rozpustí,“ dodal k tématu.

Barrandovský most má nejlepší léta za sebou a čeká ho generální oprava.

Na jeho připomínku náměstek raději nereagoval, protože se mu příliš nehodila do krámu, podobně jako ta následující.

„Ze současného století uběhlo 21 procent. Teprve až uběhne zbylých 79 let, bude možno hovořit o rekonstrukci století. Vzhledem k tomu, že za tu dobu bude nutno zrekonstruovat metro, si nemyslím, že tohle bude nejvýznamnější rekonstrukce celého století,“ namítl k Scheinherrovu označení Ryk Mat.

„Most je 33 let starý a dílčí opravy se tam prováděly. Takže opravdu tomu chcete říkat oprava století? Prosím, nedělejte z každé věci PR,“ vzkázal náměstkovi primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) Marek Spáčil. 

Poukázal na fakt, že Barrandovský most byl sice otevřen v roce 1983, jeho severní část byla uvedena do provozu až o pět let později.

Barrandovský most čeká oprava. Nutno říct, že je namístě.

Jisté je, že most je na hranici své životnosti a bude se muset opravit, což způsobí dopravní kolaps a časté dopravní kolony po celé Praze. A to i v případě, že bude vždy zčásti průjezdný. Plnohodnotná objížďka mostu totiž neexistuje.

Jisté je i to, že Barrandovský most je teď jedním z ožehavých témat, jež může zamíchat výsledky voleb v blížících se komunálních volbách.

„Kdybychom to odkládali, musela by se v dalších letech snížit zatížitelnost nebo ubrat jeden pruh. Natož aby se stalo nějaké neštěstí. To nechci dovolit,“ varuje Scheinherr a vzpomíná tragické následky zřícení mostu v italském Janově i smutný osud Trojské lávky.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 10:39 úterý 14. června 2022. Anketa je uzavřena.

  • 11
  • 9
  • 7
  • 5
  • 4
  • 3