„Před dvěma lety jsem přišel s nápadem zkusit na přeskáčku otočit sedačky v metru. Pražané tak sedají a já to nedělám jinak, sedím na samostatné sedačce naproti dvojce s vytočením nohou do uličky,“ nechal se slyšet náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
„Po zkušebním provozu v pár vlacích jsme udělali s dopravním podnikem anketu a výsledky hovoří jasně: Pražané chtějí pohodlně sedět bokem. Ankety se zúčastnilo více než dvacet tisíc lidí a z odpovědí vyšlo najevo, že se cestujícím otočení skutečně líbí,“ doplnil na svém facebookovém profilu.
„Proto začneme sedačky postupně otáčet ve všech soupravách linek A a B. Vždy budou naproti sobě jedna otočená a jedna ne, aby si každý mohl vybrat podle svých preferencí,“ slíbil ve svém sedačkovém příspěvku.
Pod jeho statusem se poté rozhořela diskuze o tom, jestli není lepší věnovat se „důležitějším“ věcem, které metropoli sužovaly a sužují.
„Nějaký výsledek práce za čtyři roky se před volbami prezentovat musí!“ poznamenala například Jana Blažíčková.
„Skutečně klíčový problém pražské dopravy,“ utrousil Pavel Barák.
Pro všechny, kdo si dovolili pochybovat o zásluhách stávajícího vedení Prahy, si Scheinherr přichystal pomyslnou nástěnku úspěchů, za něž se může on a jeho tým bít do prsou.
„To máme rozestavěné metro D, Dvorecký most, trať do Libuše a Kamýku, Štvanická lávka. Hotová Trojská lávka, největší P + R v Česku na Černém Mostě, trať na Barrandově,“ spustil náměstek.
„Hotová dokumentace pro územní rozhodnutí na dokončení městského okruhu. Opravovaný Barrandovský most. Opravená většina radiál. A stovky dalších projektů plus otočené sedačky,“ dodal s tím, že se toho stihlo více než dost.
Fotogalerie |