Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Nekorektní Bernard: Pivovar čelí bojkotu kvůli kontroverzní reklamě

    Reklamní kampaň pivovaru Bernard byla označena za politicky nekorektní. Kombinace spoře oděné kreslené černošky a černého piva donutila mnohé lidi k bojkotu značky. | foto: reprofoto facebook

    Pivovar Bernard čelí bojkotu ze strany konzumentů. Důvodem není ani tak kvalita jeho produktů, ale to, že se prezentoval reklamou, která se mnoha lidem zdála pobuřující. Už i v Čechách narážíme na překážku politické korektnosti a jejího vynucování, je ale Bernard opravdu hoden bojkotu?

    Fotogalerie

    Humpolecký pivovar Bernard připravil jako novoroční dárek svým zákazníkům kalendář. Marketingové oddělení pivovaru však ani v nejmenším nemohlo tušit, jak bouřlivé reakce provedení kalendáře vyvolá.

    Na každé straně kalendáře je jedno z piv, které se v pivovaru vaří. Vedle piva vždy stojí spoře oděná kreslená dívka, takzvaná pinup girl. Tato stylizovaná děvčata byla nesmírně populární v reklamách na alkohol nebo cigarety v 50. letech. Dnes však místo nostalgie vzbuzují pobouření.

    Celý kalendář byl internetovými experty na politickou korektnost shledán za sexistický, jelikož prý degraduje ženy (kreslené) na pouhé objekty uspokojování mužských tužeb. Spojení žen a piva je prý primitivní a ubohé.

    Na internetu se srocují odpůrci piva Bernard, kterým vadí reklamní kampaň. Zatím jich je asi 200.

    Kromě sexismu se kalendář dočkal i mnohem závažnějšího nařčení z rasismu. Důvodem je strana na měsíc červen, kde vedle černého piva stojí černošská dívka. Z tohoto spojení vidí internetoví šiřitelé dobra rudě.

    Tmavý speciál s mladou cikánkou by jistě rozzuřil nejednoho bojovníka za rovnoprávnost menšin.

    Aby toho nebylo málo, Bernard šel s politickou nekorektností ještě dál. Fotku červnové stránky kalendáře zveřejnil na svém facebooku s popiskem: „U nás umí ženy tančit nejen kolem plotny. Pánové volenka! Dámy, zadejte se! Naše černá dvanáctka čeká třeba právě na Vás!“ a to byla jen další voda na mlýn už tak pobouřených aktivistů.

    Pojmenování tohoto piva z Přerova je již zcela za hranou.

    Pivovar se na facebooku dočkal četné kritiky i urážek a vznikla dokonce i stránka Bojkot piva Bernard, kde se rozčílení zastánci politické korektnosti v počtu dosahujícím cca 200 kusů zařekli, že pro urážlivou reklamu pivo Bernard odmítají pít.

    Červená jahodová zmrzlina Bílý mouřenín by byla pro politicky korektní přejmenovávače těžkým oříškem.

    Zajímavé je, že internetoví humanisté se stejnou vervou neřeší mnohem provokativněji pojmenovaná černá piva jako je Přerovský Negr nebo Černá Aranka ze Třebonic.

    Cikánská pečeně, brzy možná už jen pečeně.

    V zahraničí, kde mají s přejmenováváním všeho možného v rámci politické korektnosti mnohem více zkušeností už došlo například k tomu, že populární francouzský dezert dlouhá léta známý jako Tête de nègre (hlava černocha) se nyní musí prodávat jako Tête-de-chocolat (čokoládová hlava).

    Francouzský dezert Tête-de-nègre se musel přejmenovat, protože v pojmenování měl slovo černoch. Čeká podobný osud i našeho indiánka?

    Tête-de-nègre je ve své podstatě něco jako u nás oblíbený indiánek. Kdy přijde do hledáčku absolventů gender studies tento zákusek a stane se z něj „původní obyvatel“? A co třeba taková cikánská pečeně? Nezbývá než doufat, že podobné absurdity se Česku ještě dlouho budou vyhýbat.

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 19:55 čtvrtek 21. dubna 2016. Anketa je uzavřena.

    • Haha
      27
    • Trapas
      15
    • Super
      13
    • Tvl
      8
    • Sladký
      7
    • Cože
      6