Vyšetřovací výbor už krátce předtím potvrdil, že nehodu letadla společnosti Aeroflot na pravidelné lince do Murmansku přežilo pouze 37 ze 78 lidí na palubě. Z toho bylo pět členů posádky.
Stroj Suchoj Superjet 100 vyslal krátce po startu v 17:50 moskevského času (16:50 SELČ) signál nouze a posádka žádala o návrat na letiště a nouzové přistání. Podle informací, které získal Interfax od nejmenovaného zdroje dobře obeznámeného s vyšetřováním, přistával stroj s plnými nádržemi paliva. To se posádka neodvážila před přistáním vypouštět, protože zřejmě po zásahu blesku zcela ztratila kontakt s dispečery. Provádět bez něj nad Moskvou manévry s vypouštěním paliva bylo nebezpečné. Letadlo tvrdě dosedlo na ranvej a začalo hořet, zcela shořela jeho celá zadní část. Část lidí se podařilo evakuovat s pomocí nafukovacích skluzů.
„Základní verze (příčiny nehody) je zásah blesku do letadla, po němž selhala automatika. Podle předběžných zjištění letadlo dvakrát narazilo o vzletovou dráhu. Zásah blesku potvrdil i jeden z členů posádky,“ citovala už předtím agentura TASS nejmenovaný zdroj z vyšetřovacího týmu.
Letiště Šeremetěvo funguje po nehodě v omezeném provozu. Otevřená je jedna ze dvou vzletových a přistávacích drah, oznámila tisková služba letiště. Deset letadel směřujících na letiště Šeremetěvo přijalo další moskevské letiště Domodědovo, informovala jeho tisková služba.