Společnost Uber zveřejnila žebříček nejčastěji zapomínaných věcí, které Češi v loňském roce nechali v autech během přepravy. Co zapomínáme nejčastěji a jaké bizarnosti vévodí světovým žebříčkům?
Na pomyslné špici „ztrát a nálezů“ se s velkým přehledem umístily mobilní telefony a peněženky, které často končí zapadlé v sedačce auta. Spolu s nimi v autech necháváme také kabelky, batohy a další příruční zavazadla, mezi něž se občas připlete i složka s dokumenty.
Zákazníci v autě často nechávají také oblečení, klíče, sluchátka nebo brýle, a to jak sluneční, tak dioptrické. Loňský rok s sebou ale přinesl i zajímavé a velmi nestandardní úlovky. Řidiči v autech objevili i diktafon, vrtačku, ovladač na PlayStation, podložku na jógu nebo vánoční dekorace.
Míra zapomnětlivosti (nejen) Čechů se zvyšuje s blížícím se koncem pracovního týdne a dost ji ovlivňují noční cesty z víkendových večírků a akcí. Nejvíce věcí tak lidé v autech zapomenou v pátek a sobotu. Například elektronická cigareta se na seznamu ztracených věcí objevuje nejčastěji v pátek, cestovní pasy lidé ztrácí hlavně v neděli a pondělí, kdy odjíždějí na služební cesty.
Uber zmapoval žebříčky ztrát a nálezů ve všech zemích regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika), kde působí. Rozhodně na tom nejsme nejhůře, nedostali jsme se ani do top 10 „nejzapomnětlivějších“ měst. První místo opanovala Káhira, kterou následuje Londýn a Kyjev. Více než našinci zapomínají také obyvatelé jihoafrických měst, Varšavané nebo zákazníci z Bukurešti, Lisabonu a Vídně. První desítku uzavírá Dubaj.
Z globálního pohledu dosti zaujme i pobaví žebříček nejbizarnějších ztrát. Nechybí v něm zub, dinosauří kostým, porce makaronů se sýrem, neprůstřelná vesta FBI, toaletní prkénko nebo velký portrét Kate Middleton.
Vzhledem k tomu, že se ve vozech Uber celosvětově každý den ztratí tisíce věcí, umožňuje společnost ohlásit ztrátu přímo v aplikaci, a to v režimu 24/7. Cestující se přes aplikaci propojí s řidičem, který ho vezl, a domluví se na předání nalezené věci. Může také zanechat hlasovou zprávu s popisem věci, kterou postrádá, a řidič ho pak zpětně kontaktuje.
Je to o poznání příjemnější praxe, než když v dobách (ne)dávno minulých pasažér něco zapomněl v „no name“ taxíku a s onou věcí nebo věcmi se mohl rovnou rozloučit.
I tak je lepší během cesty v autě moc „nekramařit“ a při vystupování se ujistit, že má člověk všechno, co potřebuje a co se mu bude za pár okamžiků hodit...
Fotogalerie |