Čtvrtek 13. května 2021, svátek má Servác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz

    Slávistická MHD? Sparta vrací úder vlastní tramvají. Řeči o jednotném designu dostávají na frak

    V rámci Pražské integrované dopravy má dojít ke sjednocování vizuálu jednotlivých vozů. Má to ale háček. | foto: Autor: Twitter/ HC Sparta Praha

    Pražský magistrát přes léto oznámil vítěze soutěže o jednotný design Pražské integrované dopravy (PID). Současných osmnáct barevných variant se má postupně sjednotit do jediné, která mnohým připomíná barvy Slavie. Hokejová Sparta to nenechala jen tak a představila svou vlastní tramvaj. Velkolepá prohlášení o sjednocování podoby MHD ze strany magistrátu dostávají další trhliny. Do budoucna se navíc neplánuje omezování reklamních ploch na vozech.

    Pražský magistrát představil svůj plán pro Pražskou integrovanou dopravu. V neveřejné soutěži město zaplatilo téměř dva miliony korun za vymyšlení toho, v jakém designu budou vozy jezdit.

    Do patnácti let má být vizuál jednotný a krásně přehledný, alespoň na papíře. Realita může vypadat jakkoliv jinak, a to doslova. Důkazem budiž nový vzhled tramvaje, kterou si sparťané přivlastnili alespoň vizuálně.

    „Sparta je Praha! Seznamte se, tahle kráska v následujících měsících rozzáří ulice v Praze. Už jste ji potkali?“ ptá se hokejová Sparta na sociálních sítích.

    Nový design Sparta představila nedlouho poté, co PID vypustila do ulic svůj vlastní prototyp autobusu s novým nátěrem.

    Magistrát žádný problém ani rozpor nevidí. V případě designu na reklamních plochách jde pouze o polep, takže Pražané mohou být klidní, že lak pod ním je v těch správných barvách. To, že nejsou vidět, je zjevně zcela nepodstatné.

    Absurdní situaci spojenou se vzhledem MHD v Praze doplňuje také soudní spor mezi architektem Patrikem Kotasem, jenž designoval tramvaj 15T, a právě magistrátem, který hodlá jeho nátěr nahradit tím novým, šedo-červeným.

    V rámci Pražské integrované dopravy má dojít ke sjednocování vizuálu...

    Náměstek primátora Adam Scheinherr soutěž o nový vzhled MHD podporoval argumenty, že jednotný vzhled bude pro cestující příjemnější a nepřehledná džungle s všemožnými barvami bude minulostí. Město se rozhodlo tento cíl podpořit i z peněz Pražanů.

    Zároveň peníze hodlá získávat z prodeje reklamních ploch, kdy polepy samotný nátěr kompletně překryjí. A vizuální pelmel je zpátky, milí Pražané! 

    Na stránkách společnosti Mobilboard je možné si reklamní plochy v síti PID Praha pronajmout. Takzvaný „celopolep“ firma doporučuje na dlouhodobé kampaně v trvání až tří let!

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:28 pátek 22. ledna 2021. Anketa je uzavřena.

    • Super
      40
    • Trapas
      18
    • Haha
      17
    • Tvl
      14
    • Cože
      13
    • Sladký
      13

    Lékařské špičky v kauze obřích pojistných podvodů. Hrozí jim až 10 let

    Premium Uznávaní doktoři „léčili“ neexistující zranění. V kauze tří stovek pojistných podvodů za 50 milionů korun je obžalováno...

    Procházku vypnu, slibuje Rakić. Uznávaný sudí analyzuje: Dokázal by to, ale...

    Premium Z Jiřího Procházky se mezi konkurenty polotěžké váhy UFC (93 kg) stává žádané zboží. O novou dvojku divize si hlasitě...

    Nejproočkovanější země světa zavádí tvrdá opatření. Covid mají i očkovaní

    Premium Na Seychelách vyskočil součet všech případů za více než rok pandemie v posledních třech dnech o třináctinu. Problém je...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Čtvrtek 13. května 2021, svátek má Servác
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz