Pražský magistrát představil svůj plán pro Pražskou integrovanou dopravu. V neveřejné soutěži město zaplatilo téměř dva miliony korun za vymyšlení toho, v jakém designu budou vozy jezdit.
Do patnácti let má být vizuál jednotný a krásně přehledný, alespoň na papíře. Realita může vypadat jakkoliv jinak, a to doslova. Důkazem budiž nový vzhled tramvaje, kterou si sparťané přivlastnili alespoň vizuálně.
„Sparta je Praha! Seznamte se, tahle kráska v následujících měsících rozzáří ulice v Praze. Už jste ji potkali?“ ptá se hokejová Sparta na sociálních sítích.
Nový design Sparta představila nedlouho poté, co PID vypustila do ulic svůj vlastní prototyp autobusu s novým nátěrem.
Magistrát žádný problém ani rozpor nevidí. V případě designu na reklamních plochách jde pouze o polep, takže Pražané mohou být klidní, že lak pod ním je v těch správných barvách. To, že nejsou vidět, je zjevně zcela nepodstatné.
Absurdní situaci spojenou se vzhledem MHD v Praze doplňuje také soudní spor mezi architektem Patrikem Kotasem, jenž designoval tramvaj 15T, a právě magistrátem, který hodlá jeho nátěr nahradit tím novým, šedo-červeným.
Náměstek primátora Adam Scheinherr soutěž o nový vzhled MHD podporoval argumenty, že jednotný vzhled bude pro cestující příjemnější a nepřehledná džungle s všemožnými barvami bude minulostí. Město se rozhodlo tento cíl podpořit i z peněz Pražanů.
Zároveň peníze hodlá získávat z prodeje reklamních ploch, kdy polepy samotný nátěr kompletně překryjí. A vizuální pelmel je zpátky, milí Pražané!
Na stránkách společnosti Mobilboard je možné si reklamní plochy v síti PID Praha pronajmout. Takzvaný „celopolep“ firma doporučuje na dlouhodobé kampaně v trvání až tří let!
Fotogalerie |