Pátek 23. října 2020, svátek má Teodor, Theodor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • jít naiDNES.cz

    Slávistická MHD? Sparta vrací úder vlastní tramvají. Řeči o jednotném designu dostávají na frak

    V rámci Pražské integrované dopravy má dojít ke sjednocování vizuálu jednotlivých vozů. Má to ale háček. | foto: Autor: Twitter/ HC Sparta Praha

    Pražský magistrát přes léto oznámil vítěze soutěže o jednotný design Pražské integrované dopravy (PID). Současných osmnáct barevných variant se má postupně sjednotit do jediné, která mnohým připomíná barvy Slavie. Hokejová Sparta to nenechala jen tak a představila svou vlastní tramvaj. Velkolepá prohlášení o sjednocování podoby MHD ze strany magistrátu dostávají další trhliny. Do budoucna se navíc neplánuje omezování reklamních ploch na vozech.

    Pražský magistrát představil svůj plán pro Pražskou integrovanou dopravu. V neveřejné soutěži město zaplatilo téměř dva miliony korun za vymyšlení toho, v jakém designu budou vozy jezdit.

    Do patnácti let má být vizuál jednotný a krásně přehledný, alespoň na papíře. Realita může vypadat jakkoliv jinak, a to doslova. Důkazem budiž nový vzhled tramvaje, kterou si sparťané přivlastnili alespoň vizuálně.

    „Sparta je Praha! Seznamte se, tahle kráska v následujících měsících rozzáří ulice v Praze. Už jste ji potkali?“ ptá se hokejová Sparta na sociálních sítích.

    Nový design Sparta představila nedlouho poté, co PID vypustila do ulic svůj vlastní prototyp autobusu s novým nátěrem.

    Magistrát žádný problém ani rozpor nevidí. V případě designu na reklamních plochách jde pouze o polep, takže Pražané mohou být klidní, že lak pod ním je v těch správných barvách. To, že nejsou vidět, je zjevně zcela nepodstatné.

    Absurdní situaci spojenou se vzhledem MHD v Praze doplňuje také soudní spor mezi architektem Patrikem Kotasem, jenž designoval tramvaj 15T, a právě magistrátem, který hodlá jeho nátěr nahradit tím novým, šedo-červeným.

    V rámci Pražské integrované dopravy má dojít ke sjednocování vizuálu...

    Náměstek primátora Adam Scheinherr soutěž o nový vzhled MHD podporoval argumenty, že jednotný vzhled bude pro cestující příjemnější a nepřehledná džungle s všemožnými barvami bude minulostí. Město se rozhodlo tento cíl podpořit i z peněz Pražanů.

    Zároveň peníze hodlá získávat z prodeje reklamních ploch, kdy polepy samotný nátěr kompletně překryjí. A vizuální pelmel je zpátky, milí Pražané! 

    Na stránkách společnosti Mobilboard je možné si reklamní plochy v síti PID Praha pronajmout. Takzvaný „celopolep“ firma doporučuje na dlouhodobé kampaně v trvání až tří let!

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

    Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

    Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

    Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

    Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

    Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Pátek 23. října 2020, svátek má Teodor, Theodor
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • jít naiDNES.cz