Smetanovo nábřeží je v Praze velkým tématem nejen kvůli částečné uzavírce v této části města, ale především proto, že je vzorovou ukázkou toho, jak současné vedení města komunikuje svá rozhodnutí, a to nejen s občany, ale i s vedeními jednotlivých městských částí.
„Není možné, aby magistrátní úředníci rozhodovali o dopravě od stolu, velmi často bez znalosti situace v místě omezení. Příkladů, kdy hlavní město přijalo dopravní omezení i přes nesouhlas místních obyvatel a radnice, je celá řada,“ uvedl místostarosta Prahy 9 Tomáš Portlík.
ODS předložila návrh, který radním ukládá povinnost dotčené městské části včas a v předstihu informovat o chystaných dopravních omezeních. To vládnoucí koalice odmítla.
Podle hlasování je patrné, že stále trvá názorový rozkol mezi Spojenými silami pro Prahu a Piráty společně s Prahou sobě. Počty zjevně stále hrají do karet současnému složení koalice.
V kritice vedení města za ODS pokračovala i Alexandra Udženija, která jako už tradičně cílila přímo na samotného primátora Zdeňka Hřiba, jemuž připomněla předvolební sliby Pirátů.
„Pražská koalice navrhuje zdražit jízdné i studentům a seniorům. Prý chybí peníze. Mám pro ně revoluční nápad. Co takhle začít šetřit? Místo jedenácti poradců mít jen dva, neubytovávat bezdomovce v hotelích, neplatit si z veřejných peněz vlastní PR a tak. Co, nebylo by to lepší?“ dodala ještě Udženija na svém Twitteru, kde pravidelně mluví o takzvané pirátské chobotnici, která je na magistrátu „krmena“ z peněz Pražanů.
Téma dražšího jízdného v sále rezonovalo i kvůli interpelacím občanů. Podle radních jiná možnost neexistuje, protože příjmy nestačí. Otázkou už není, zda ke zdražení dojde, ale o kolik a za jak dlouho.
Fotogalerie |