Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Lamborghini Huracán STO: Závoďák na značkách!

    Lamborghini Huracán STO | foto: Časopis SPEED

    Rovnou ze závodních okruhů míří tento Huracán na silnice. Je ještě ostřejší než Huracán Performante!

    Myslíte si, že ostrých Lamborghini je dost? Ne, ostrých Lamborghini není nikdy dost! Katalog modelu Huracán je teď širší o další přírůstek, který se jmenuje Huracán STO a řadí se na úplný vrchol nabídky silničních vozů. Nad ním jsou už pak jen okruhové verze Super Trofeo a GT3, ze kterých toto provedení přímo vychází. 

    Vývojáři se snažili silniční auto co nejvíce přiblížit závodnímu provedení pro značkový pohár Super Trofeo. A tak vlastně vznikla i zkratka STO, která znamená Super Trofeo Omologata. Samozřejmě se musíte naučit to vyslovovat s patřičnou italskou důsledností, ideálně doprovázenou charakteristickými posuňky. Jen pak to bude mít ten správný význam a nebude to jen další vytuněné Lambo.

    Lamborghini Huracán STO

    I když má auto homologaci pro silniční provoz, bylo vyvinuto s ohledem na závodní okruh, takže dostanete nižší hmotnost, účinnější aerodynamiku atd. Proti verzi Performante je STO o nezanedbatelných 43 kg lehčí. Za tím stojí přechod pouze na pohon zadních kol, nová hořčíková kola, titanové zadní podběhy a celokarbonový jednodílný předek, který se možné vyklopit podobně jako na legendární Miuře. 

    O 20 % byla odlehčena okna a zmizela zbytečná hluková izolace a čalounění. Navíc se dovnitř nastěhoval bezpečnostní rám. Dočkáte se i vyššího přítlaku, ale Lamborghini si odpustilo nějaké aktivní prvky a prostě na STO použilo velké spoilery, křídla (to zadní je nastavitelné ve třech krocích) a difuzor. Ve 280 km/h tak vůz generuje přítlak 450 kg, což je o 100 kg víc než Performante ve 310 km/h. 

    Lamborghini Huracán STO.

    Jediné, čeho se nedočkáte, je vyšší výkon. Ale stejných 640 koní atmosférického desetiválce snad bude každému u odlehčeného auta stačit. Na 100 km/h zrychlí i tak za rovné tři sekundy, „dvoustovkou“ jede za devět sekund a rozjede se na 310 km/h. Není to moc, ale na okruhy to stačí. Tady byla navíc rychlost vyměněna za přítlak. 

    Přepracován byl podvozek, který má pevnější uložení a stabilizátory, nové jsou adaptivní tlumiče a Bridgestone připravil speciálně pro tento vůz novou směs pneumatik Potenza. Vybrat si můžete, jestli chcete okruhovou, nebo spíše silniční verzi pneumatik.

    Lamborghini Huracán STO

    Nové jsou i závodní keramické brzdy, které mají odvádět až 4x více tepla než „standardní“ karbon-keramické brzdy na sériové verzi. A jsou o 25 % účinnější. Vůz si ponechává natáčení zadní nápravy a možnost volby jízdních režimů včetně nastavení podvozku a odezvy motoru a převodovky, ale řízení se vrací k pevnému převodu. Ostatně, to je pro okruhové auto dost důležité, neboť je pak předvídatelnější a poskytuje lepší odezvu. 

    Z drobností pak ještě zmiňme sběr jízdních dat, která vám auto odešle do mobilu a večer se pak můžete s podobně postiženými kamarády u piva předhánět, komu to jelo lépe, kdo šel dříve na plyn, později na brzdy a kdo měl ve Variante Villeneuve větší... ehm, odvahu.

    První kusy dorazí k zákazníkům už na jaře, tak se u Lamborghini zeptejte, jestli ještě nějaké zbyly. Cena byla stanovena na 249 412 eur bez daně, tedy téměř osm milionů korun s daní…

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 9:56 sobota 20. března 2021. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      35
    • Super
      31
    • Haha
      30
    • Cože
      25
    • Tvl
      25
    • Sladký
      24