Reklamy na dovolenou v tuzemsku? Některá místa už teď zaplavily davy turistů

Až dvě miliardy korun mají jít podle Ministerstva pro místní rozvoj na inzerci dovolené v tuzemsku. Reklama v rádiu, na billboardech nebo internetu má zvýšit chuť Čechů cestovat po vlastní zemi a upřednostnit ji před zahraničními alternativami. Ukazuje se, že turismus v České republice stoupá, některá místa už větší zájem ani pokrýt nezvládnou.

Podpořit turistický ruch je úkol, který si klade nejen vláda, ale i řada měst a obcí. Hlavní město se vytasilo se sloganem „V Praze jako doma“ a tváří kampaně je zpěvák Matěj Ruppert, který má zlatý klíč k metropoli. 

„Jako hlavní motiv jsme zvolili zlatý klíč k metropoli. V minulosti jej magistrát předával významným osobnostem, letos ho v hero spotu z rukou Matěje Rupperta nabídneme všem. Praha bude tentokrát bez davů a se spoustou zážitků zdarma, jako doma,“ říká Jakub Smoljak, který se na kampani podílel.

Princip akce je poměrně jednoduchý, odměnou za noc ve vybraném pražském hotelu turisté dostanou body a za ně si mohou vybrat z nabízených poukázek.

Pokud Praha lákala na zlatý klíč od města, Jihomoravský kraj vsadil na osvědčenou kartu: lahev vína. Hlavní slogan zní „Je čas přepsat pravidla“ a alkohol hraje v pozvánkách značnou roli.

Podobné kampaně mají za úkol pomoci alespoň částečně zahojit finanční výpadek, který místní podnikatele kvůli koronakrizi potkal.

Že se čísla začínají pomalu, ale jistě na některých místech zlepšovat, dokládá vývoj zájmu turistů o Sněžku, která byla dlouho symbolem úpadku zájmu turistů.

V květnu se na Sněžku nechalo lanovkou vyvézt za první tři dny 365 lidí. O rok dříve to bylo 3094. Nyní se karta začala obracet. V těchto dnech na Sněžku vyráží v průměru 5 tisíc lidí za den a za příznivého počasí to může být až 10 tisíc.

Pozvolný start vystřídal ohromný zájem turistů, kteří se ne vždy chovají, jak by měli. Posvítit si na ně budou chtít také pracovníci Krkonošského národního parku.

Světlo na konci tunelu už vidí kasteláni na Litoměřicku, kam se po uvolnění bezpečnostních opatření zase začali hrnout návštěvníci.

Karlovy Vary lákají tuzemské turisty na speciální slevové akce.

Kampaň na oživení cestovního ruchu si pochvalují i v Karlových Varech. Lázeňské město dalo na záchranu cestovního ruchu kolem 50 milionů korun, z toho 10 milionů šlo na vouchery. V dalším kroku už se chce město zaměřit na lákání turistů ze zahraničí.

Ve Varech je výpadek příjmů oproti jiným sezonám výraznější i kvůli zrušenému filmovému festivalu, který do města tradičně přináší až 200 milionů korun, bez nichž se nyní musejí místní obejít.

Ze dna už se zvedá Praha, kterou po prvotním vylidnění začali znovu na turistických trasách zaplňovat Češi a postupně se do metropole vracejí také cizinci.

„Vracejí se nám návštěvníci, samozřejmě ve velmi omezeném počtu, z německy mluvících zemí, z Francie a z okolních států,“ uvedla organizace Prague City Tourism.

Přestože pražský magistrát investuje do propagace města, místní podnikatelé stále opakují, že bez návštěvníků z ciziny se neobejdou.

Některá odvětví zažívají oživení, ne všichni se mohou vézt na vlně pozitivnějších statistických dat. Průvodci v Praze z českých turistů takovou radost nemají, málokdy si jejich služby zaplatí. 

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:23 středa 25. listopadu 2020. Anketa je uzavřena.

  • 19
  • 17
  • 17
  • 17
  • 16
  • 16