Pravidla hry, kterou si lidé mohou pořídit i jako mobilní aplikaci, jsou velmi jednoduchá. Na začátku si hráči vyberou, zda se stanou bakterií, virem, či nějakým parazitem. Zároveň si mohou svůj virus pojmenovat a vytvořit si tak vlastní covid-19. Hráči si pak musejí vybrat, v jakém státě se jejich nemoc poprvé vyskytne.
Během hry se pak nemoc postupně šíří, mutuje a svět na ni také reaguje, například vyhlášením karantény a uzavřením letišť po celém světě.
Aktuální vývoj událostí udělal ze hry hit nejen v Evropě, ale především v Číně, odkud se nemoc začala šířit. Čínský App Store dokonce v únoru hru evidoval jako tu vůbec nejprodávanější. Internetový prodejce her Steam pak přidal informaci, že hru nyní hraje více než čtyřnásobek lidí oproti loňskému roku.
Zájem o hru (a informace s ní spojené) byl dokonce tak velký, že vývojáři museli řešit kolaps oficiálních stránek, které nebyly na tak velký nápor návštěvníků připraveny.
Podle videí, která ve spojení s touto hrou zaplavila YouTube, je vidět, že ne všichni se snaží pouze o škodolibé vyhlazení lidstva, ale někteří se snaží napodobovat chování koronaviru, který aktuálně řeší celý svět.
Ve hře je možné virus upravovat a pracovat na jeho mutacích, tak aby se měnil způsob přenosu, příznaky či inkubační doba.
Podle čínských zákonů však autoři pracují s „nezákonným obsahem“, a tak v zemi oblíbenou hru zakázali. Společnost Ndemic Creations, která za hrou stojí, se prý bude právně bránit a doposud nemá potvrzeno, že zákaz byl nařízen kvůli aktuálnímu vývoji ohledně koronaviru.
Každopádně hra je již osm let stará a náhlý zákaz zřejmě s nákazou souviset skutečně bude.
„Máme několik velmi smutných zpráv, které můžeme sdílet s našimi čínskými hráči. Právě jsme byli informováni, že hra Plague Inc. zahrnuje obsah, který je v Číně nezákonný, jak určuje čínská správa kyberprostoru. Byla tedy odstraněna z čínského App Store. Tato situace je zcela mimo naši kontrolu,“ stojí v oficiálním vyjádření firmy.
Vývojáři se navíc brání tím, že hra vznikala ve spolupráci s Centrem pro kontrolu a prevenci nemocí, může mít tedy edukativní charakter a nejedná se pouze o zabíjení „virtuálních obyvatel planety“.
Tvůrci hry navíc prozradili, že aktivně komunikují se Světovou zdravotnickou organizací, aby i oni podpořili jejich snahu o co nejrychlejší zastavení šíření nemoci.
Fotogalerie |