Praha rozjede novou kampaň proti koronaviru. Apeluje na ty neposlušné a vyvrací fake news

Jarní reakce lidí na opatření proti šíření koronaviru byla v České republice příkladná. Během vážnější druhé vlny už tomu tak není a uvědomuje si to i vedení Prahy, jež připravilo novou kampaň proti koronaviru. Jako hlavní tváře vybralo město ty, kteří bojují s nemocí v první linii. Oznámení přichází nedlouho poté, co se v hlavním městě řešily davy lidí na veřejných akcích a trzích. Pořadatelům už město pohrozilo správním řízením a pokutou.

Praha v pondělí 26. října spustila novou kampaň, jejímiž tvářemi jsou skuteční lidé z první linie, kteří denně bojují proti pandemii koronaviru.

„Kampaň poukazuje na to, že základní pravidla a zásady (včetně 3 R) jsou nejefektivnější cestou k omezení šíření nákazy. Obzvláště nyní, kdy počty nemocných a v karanténě rostou, kampaň připomíná, že naše chování ovlivňuje nejen zdraví nás samotných, ale i zdraví ostatních,“ řekl primátor hlavního města Zdeněk Hřib.

Statisíce korun se město rozhodlo investovat především kvůli tomu, že ochota lidí dodržovat nařízení není příliš velká a stále jsou slyšet i „popírači“, kteří ve vážnost situace nevěří. 

„Dnes na nás neustále útočí velké množství negativních zpráv. Proto mám velkou radost, že je tato kampaň vedena pozitivně. Snažíme se pomocí skutečných hrdinů z první linie motivovat občany k dodržování základních bezpečnostních opatření. Pomáháme také vyvracet řadu fake news, které v souvislosti s covidem-19 kolují po internetu,“ uvedl náměstek primátora pro bezpečnost Petr Hlubuček.

„Cílem kampaně ‚Chraňte sebe i ostatní‘ je apel k veřejnosti na dodržování všech vládních opatření poukázáním na osoby v první linii, které svým zodpovědným chováním, ohleduplností a slušností můžeme ochránit a pomoci jim překonat toto nanejvýš kritické období pandemie. Jejím cílem je také oslovit veřejnost a motivovat část obyvatel, kteří odmítají dodržování pravidel, aby si vzpomněli na ty, kteří jsou vystaveni nebezpečí každý den, a přesto jako další tisíce lékařů, sestřiček, záchranářů, policistů nebo například hasičů po celé republice bojují o záchranu lidských životů,“ stojí v oficiálním vyjádření města, které za kampaň zaplatí přes 360 tisíc kroun.

Vidět by měla být nejen v novinách, rádiích nebo na online zpravodajských serverech, ale lidé na ni narazí i na sociálních sítích či billboardech po celé Praze. Magistrát na svých stránkách potvrdil, že by do budoucna chtěl do kampaně zapojit jak některé známé osobnosti, tak i influencery.

„V těchto nelehkých dnech, kdy by měl být ministr zdravotnictví vzorem pro všechny občany, se ukazuje, z koho bychom si skutečně měli brát příklad. Jsou to zdravotníci, záchranáři a dobrovolníci, kteří se například prostřednictvím Českého červeného kříže rozhodli pomáhat v domovech pro seniory nebo nemocnicích. To jsou skuteční hrdinové, kterým můžeme věřit, když říkají, že společně to zvládneme, a já jsem ráda, že právě oni jsou tváří kampaně,“ dodává radní pro zdravotnictví a sociální oblast Milena Johnová.

Podle ministra zdravotnictví Romana Prymuly až třetina Čechů nebere omezení příliš vážně. Zhruba deset procent jich dokonce aktivně bojuje proti jejich dodržování.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 19:42 úterý 23. února 2021. Anketa je uzavřena.

  • 30
  • 25
  • 17
  • 14
  • 13
  • 13