Mluvčí pražského magistrátu nám řekl, že společnost Lime byla upozorněna na porušování některých podmínek memoranda. Vy jste prý slíbili, že se s jednotlivými městskými částmi dohodnete na nápravě. Jak se tedy věci mají?
Momentálně jednáme s většinou městských částí Prahy, ve kterých službu provozujeme. Dialog s městem a všemi jeho místními samosprávami je pro nás nesmírně důležitý a jsme rádi, že tato jednání probíhají. Chceme být důstojným a důvěryhodným partnerem nejen pro zástupce městských částí, ale i pro jejich obyvatele, kterým můžeme nabídnout naši inovativní službu.
Co všechno za základě jednání s městskými částmi plánujete zlepšit?
Zintenzivníme edukaci uživatelů, posílíme tým v terénu, ale zamýšlíme se také nad dalšími iniciativami. Chtěli bychom mimo jiné využívat stávající infrastrukturu odkládacích míst, jaká jsou například v Praze 7, a uživatele motivovat k jejich využívání. Vážíme si zpětné vazby, kterou během jednání získáváme, a uděláme vše pro to, abychom situaci především v širším centru Prahy zlepšili.
V Praze 2 došlo v případě vašich koloběžek k blokaci. Nastaly při jednání nějaké neshody?
Praha 2 měla k projektu minulý týden podnětné vstupy a velmi dobré připomínky, proto jsme se rozhodli vyjít jejím představitelům vstříc a provoz koloběžek v této městské části dočasně omezit. Jakmile se jednání posunou kupředu, budeme provoz zase postupně obnovovat.
Mluvíte o využívání infrastruktury odkládacích míst po vzoru Prahy 7. Jak by měla zlepšená infrastruktura vypadat v praxi?
Odkládací místa koloběžek vždy umisťujeme tak, aby nikomu nepřekážela. Samozřejmě chceme tato místa konzultovat s jednotlivými městskými částmi tak, ať vyhovují také jim. Všechna místa chceme také opatřit fotografiemi, aby bylo naprosto jasné, kde se mají koloběžky umisťovat. Uživatele chceme motivovat k tomu, aby využívali stávající infrastrukturu.
Podle mnohých je největším problémem nedostatečná edukace uživatelů. Vy jste řekl, že ji zintenzivníte. Jak?
Snažíme se vzdělávat a informovat naše zákazníky tak, aby služby využívali s respektem k pravidlům a také bezpečnostním předpisům. Chystáme se také posílit náš tým v terénu. Brzy chystáme také globální osvětovou kampaň, která bude probíhat i v Čechách.
Podle statistik následkem nebezpečné jízdy uživatelů koloběžek Lime po chodníku došlo jen ve Francii k 286 zraněním a pěti úmrtím. Evidujete i vy v Praze nějakou nehodu, při níž došlo ke zranění? Jak problémy s jízdou po chodníku řešíte?
Bezpečnost našich zákazníků je pro nás vždy na prvním místě. Zároveň je nutné, aby uživatelé vždy přizpůsobili jízdu svým schopnostem a situaci v provozu. Každý se v rámci registrace zavazuje, že nebude jezdit po chodníku a že bude respektovat bezpečnostní pravidla a dopravní předpisy. Jízda po chodníku je zakázaná, což je výslovně uvedeno v aplikaci, dokonce na dvou místech – v pravidlech používání i v instruktáži pro jízdu. Prioritou pro Lime je vzdělávat a informovat zákazníky, aby tato pravidla dodržovali, a společnost stále hledá nové cesty, jak tuto informovanost podpořit.
Jaký je váš pohled na informaci, že dlážděné ulice Prahy koloběžkám nesvědčí, mohou se uvolňovat a být potenciálně nebezpečné?
Specifický terén v některých místech Prahy je samozřejmě pro koloběžky náročný. Za zhruba měsíc provozu se nám podařilo identifikovat, které části koloběžky trpí nejvíce, ty vylepšíme drobnými úpravami tak, aby k jejich poškozování již nedocházelo. V budoucnu bychom v Praze chtěli také nasadit bytelnější verzi koloběžek s řadou vylepšení, kterou uživatelé jistě ocení.
Kolik koloběžek máte po Praze v oběhu?
V Praze máme aktuálně kolem 400 koloběžek.
Často se zde potýkáte s vandaly. Kolik strojů jste museli v důsledku poničení vyřadit?
Nezaznamenali jsme, že by počet poškozených koloběžek byl větší, než je obvyklé v jiných městech, kde působíme. Přesnější statistiky budeme mít k dispozici později.
Fotogalerie |