Hřib s velkolepou novinkou přišel v pondělí, kdy zveřejnil líbivou fotku s čerstvě nablýskaným a pečlivě zaparkovaným bicyklem (psali jsme ZDE).
Jenže realita v ulicích hlavního města bývá trochu jiná. Často spíše úplně jiná.
Sdílenou dopravu velice rádi využívají třeba podnapilí turisté, městská policie o tom ví své. Ti pak koloběžky nebo kola parkují tam, kde se jim zlíbí, třeba uprostřed chodníku.
Ještě peprnějším případem jsou zarytí odpůrci koloběžek a kol, kterých je mezi Pražany celá řada.
Někteří stroje házejí do Vltavy, jiní je „vylepšují“ tak, aby se s nimi nedalo odjet.
Úplným extrémem jsou pak dobrodinci, kteří po řídítkách či sedátkách mažou výkaly.
S problematickými bikesharingovými společnostmi se v minulosti snažil bojovat magistrát, kamenem úrazu ale byl zákon, který jeho pravomoci značně omezoval. Vše se řešilo memorandem, tedy spíše jakousi vzájemnou domluvou.
Projekt Rekola se ovšem vedení Prahy v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem rozhodlo podpořit, a tak držitelé alespoň měsíčního kuponu budou mít prvních patnáct minut jízdy zdarma.
Fotogalerie |