Dopravu v Praze budou mít znovu pod palcem Piráti, voliči Spolu zuří. Je to ale chytrý tah

Koalice na vládním půdorysu se v Praze přece jen upekla. Spolu udělalo několik ústupků Pirátům, ti zase přestali trvat na Praze sobě, ačkoliv se s ní v průběhu jednání zavřeli do aliance. Rozdělení pravomocí ale všechny zaskočilo, voliče Svobody a spol. především. Piráti budou mít i během dalšího volebního období v gesci dopravu, za kterou byli právě pozdějším vítězem voleb silně kritizováni během předvolební kampaně.

Rozložení sil v radě hlavního města někteří Pražané kritizují. Doprava podle nich byla hlavním důvodem, proč se rozhodli volit změnu, tedy proti Pirátům.

„To raději nechte Prahu bez vedení, než aby Piráti dostali zase dopravu. Praha je kvůli nim tak rozm*daná, že to svět neviděl. Proto jsem vám hlas nedávala,“ napsala přímo nadcházejícímu primátorovi Bohuslavu Svobodovi jedna z voliček.

„Piráti nemají řídit dopravu. Doprava je hlavní téma, kvůli kterému lidé volili proti nim,“ myslí si další Pražan, který vzkaz zanechal pro změnu v diskuzi pod příspěvkem koalice Spolu.

Jde skutečně o (na první pohled) nečekaný tah. Ne ale nelogický. Pokud si Piráti na náměstkovi dopravy trvali, Spolu nemělo důvod se o něj přetahovat.

Ať by se náměstek z řad koalice snažil sebevíc, nepodařilo by se mu pražskou dopravu v dohledné době zlepšit. Rozhodně ne v roce 2023, během něhož se můžeme „těšit“ na další festival uzavírek a komplikací.

V březnu začne další fáze rekonstrukce Barrandovského mostu. Ta ještě dopravu neovlivní, omezující práce ale začnou v květnu a budou pokračovat až do srpna. Konkrétně půjde o opravy v severní polovině jižního mostu, tedy směrem ze Smíchova do Braníku, na horní části sjízdné rampy z ulice K Barrandovu a na spodní části jižního mostu přes Vltavu.

Zdeněk Hřib, Adam Scheinherr

Kromě toho je na letošní rok naplánována výstavba několika nových tramvajových tratí. Zhruba v polovině roku by se mělo začít s výstavbou další části kolejí z Modřan do Libuše a také z Divoké Šárky na Dědinu.

Bylo také vydáno stavební povolení na plánovou trať na Václavské náměstí, která povede od poloviny Václaváku přes magistrálu až k Vinohradské ulici, na kterou se napojí. A Pražané dobře vědí, co se stane, když se začne omezovat doprava na magistrále, kde se i za normálních okolností tvoří v dopravních špičkách kilometrové kolony.

Koalice Spolu rozhodně nemá důvod si brát pražskou dopravu v roce 2023 na triko. Zloba by se pak sypala na ni. V tomto ohledu se Piráti jako hromosvod rozhodně budou hodit.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 15:00 středa 17. května 2023. Anketa je uzavřena.

  • 27
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 3