Byla to dvě telefonní čísla, která běžela nonstop v televizi na informační liště a objevovala se v každém mimořádném vysílání ke koronaviru, v každých zprávách a uváděly je na svých stránkách všechny krajské weby.
Dvě informační nonstop linky ke koronaviru ale nebyly absolutně dostupné. Snažili jsme se na ně dovolat dva dny, neustále hlásily obsazovací tón a někdy dokonce spojení ihned vypadlo.
„Není možné zanechat hlasovou zprávu, neboť schránka je plná,“ ozýval se automat.
Zavolali jsme na Ministerstvo zdravotnictví, kde nám potvrdili, že linky jsou samozřejmě vytížené, a slíbili, že zadají do požadavků, aby byla zjednána náprava.
Stejně tak reagovali na naši stížnost na Státním zdravotním ústavu a poradili, aby lidé, kteří se na nonstop infolinku nemohou dovolat, obraceli na krajské hygienické stanice.
Na oba úřady jsme také poslali e-mailové dotazy a žádost o vyjádření, zda budou infolinky rozšiřovat, neboť jejich kapacita bohužel nestačí. Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch dnes před pár minutami potvrdil na svém twitterovém účtu, že rozšiřují počet linek.
Rozšiřujeme kapacity infolinek. Nově mohou občané, pokud potřebují poradit v souvislosti s koronavirem, volat také na infolinky všech zdravotních pojišťoven. pic.twitter.com/LfDGBqu0i5
— Adam Vojtěch (@adamvojtechano) March 12, 2020
Fotogalerie |