Jan Hrušínský popsal svůj problém se službami státního podniku na svém facebookém profilu a přidal k tomu výmluvný titulek: Řídí Českou poštu idioti?
Oblíbenému herci vadilo, že mu pošta nevydala úřední dopis adresovaný dceři - toho času v zahraničí, i když od ní měl notářsky ověřené zplnomocnění k přebírání pošty po dobu její nepřítomnosti.
Důležitý dopis může zkrátka dostat jen adresát do vlastních rukou, a tak pan Hrušínský nemohl dopis za dceru převzít, i když zmíněné psaní přišlo podle předpisů do schránky za dalších 14 dní, kdy muselo ze zákona ležet na pobočce.
A v tom právě tkví ten nesmysl. Interní nařízení České pošty, které je pochopitelně dané zákonem, by se tedy asi mělo změnit.
Je pochopitelné, že pana Hrušínského ani tak nenaštvalo, že nedostal dopis adresovaný výhradně do vlastních rukou adresáta, ale spíše celkový systém doručování důležitých dopisů.
O tom, jak Česká pošta doručuje třeba balíky do ruky jsme psali zde.
Nicméně na příkladě známého divadelníka je vidět, jaké problémy může špatné fungování státního molochu způsobit. Dcera pana Hrušínského se kvůli špatným pravidlům mohla dostat do finanční tísně, protože by například nedostala dopis s oznámením, že má zaplatit dlužnou částku.
Expres v pondělí požádal Českou poštu o vyjádření k danému komentáři, ale dosud žádná reakce do redakce nepřišla.
Jan Hrušínský si v příspěvku stěžuje i na to, že pošťák leckdy nezazvoní, i když je adresát doma. (O tomto problému už jsem také psali.) Navíc se mu prý stává, že se pravidelně nedoručí pětina poštou poslaných pozvánek na premiéru v Divadle Na Jezerce, které vlastní.
Jeho naštvaný komentář získal přes víkend více než 4,5 tisíce „To se mi líbí“ a téměř 700 sdílení.
Fotogalerie |