Naivní slaďárna z exotického evropského města učarovala čínským cestovatelům. Příběh mladé čínské studentky, která odjede do Prahy studovat a zamiluje se zde do chlapce, láká letos do Prahy o polovinu více lidí, než loni. Jen za první půlrok sem přijelo 115 tisíc čínských turistů.
„Faktorů, které zvýšily zájem o české hlavní město, je samozřejmě více. Ale bezpochyby jedním z hlavních byl tento film,“ říká Martina Fišerová, mluvčí agentury CzechTourism.
Hlavní roli totiž obsadila čínská superstar Kris Wu. Herec a zpěvák má na Instagramu přes 3 miliony followerů, na čínské sociální síti Weibo dokonce přes 10 milionů.
Původně přitom nikdo neměl vědět, že se natáčelo právě v Praze. Děj byl situován do Paříže a v Praze se natáčelo hlavně z ekonomických důvodů. Paříž je totiž pro filmaře podstatně dražší, v Česku jim navíc vychází vstříc i ministerstvo kultury, díky kterému dostávají filmaři část peněz zpět.
„Když producenti do Prahy přijeli, natolik je uchvátila, že se rozhodli změnit scénář,“ říká Radomír Dočekal ze společnosti Milk and Honey Pictures, která se na natáčení podílela. „Kromě toho evidujeme z čínské strany zájem o natáčení dalších čtyř nebo pěti filmů,“ dodává.
Ruce si mnou zejména obchodníci a restauratéři, kterým čínská vlna alespoň z části nahrazuje ušlé zisky z ruských turistů. Číňané rádi nakupují luxusní doplňky a šperky, průměrně na své dovolené utratí asi 21 tisíc korun.
Turismus podporuje i samotný pražský magistrát, který peníze na propagaci města investuje právě v Asii. „Připravujeme například speciální propagační balíčky, které dostanou čínští turisté na zpáteční cestě,“ řekl radní pro kulturu Jan Wolf.