Pop-up studio IKEA Point má švédskou značku nejen přiblížit lidem z centra města a posílit její vnímání, ale i zvětšit podíl zákazníků, inspirovat je a nalákat je do obchodních domů IKEA, které bývají rozesety na okrajích větších měst. Nyní na osmi stech metrech čtverečních najdou inspiraci pro obývací pokoje a doplňky i ti Pražané, kteří za nákupy nechtějí cestovat na předměstí.
„IKEA pop-up studio bude hlavně zaměřené na inspiraci a plánování interiéru. Nechceme vzbuzovat očekávání obchodního domu. Bude to fungovat tak, že si tam zákazník naplánuje vlastní interiér a zároveň objedná kompletní sortiment IKEA, který mu bude dodaný až domů,“ říká interiérová designérka IKEA Klára Hausenblasová, která prostor navrhovala. Část sortimentu bude také pravidelně obměňována.
Ve dvoupatrové prodejně, která bude stát na Václavském náměstí v místě bývalé České spořitelny, bude pracovat okolo třiceti zaměstnanců a IKEA do ní hodlá investovat parnáct milionů korun. Studio již mělo být otevřené, ale z důvodu dokončování stavebních prací na straně pronajímatele prostoru se otevření očekává v druhé polovině září.
IKEA otevřela svůj první obchodní dům v ČR v roce 1996 v Praze na Zličíně a předloni přidala i e-shop. Její tržby loňský rok vzrostly o čtyři procenta na téměř deset miliard korun. Pokud se pop-up studio v Praze osvědčí, uvažuje IKEA i o jeho aplikaci ve vybraných lokalitách v regionech. Formát pop-up studia používá IKEA již ve Stockholmu, Madridu a Curychu, a to vždy v centrech města.
Fotogalerie |