Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří

„Hřebejka Zemanovi voliči živí, já jimi nepohrdám,“ říká režisér Adamec

S Hřebejkovými slovy o pohrdání Zemanovými voliči Jiří Adamec nesouhlasí. | foto: koláž Expres.cz

U příležitosti druhé inaugurace Miloše Zemana do prezidentské funkce vyšel rozhovor s jeho velkým kritikem, režisérem kultovních Pelíšků a přesvědčeným antikomunistou Janem Hřebejkem. Jako obvykle si nebral servítky a mimo jiná jadrná a adresná vyjádření se svěřil, že pohrdá Zemanovými voliči. Co mu na to vzkázal jeho profesní kolega Jiří Adamec?

Autor památného kontroverzního výroku, že „rudá a hnědá prasata táhnou lháře a demagoga na Hrad“Jan Hřebejk na sebe opět strhl pozornost poté, co pro Seznam Zprávy poskytl rozhovor. Nemilosrdně se vyjadřoval na adresu komunistů, SPD, Andreje Babiše i Miloše Zemana. Aniž by tušil, jaký skandál svým inauguračním projevem prezident vyvolá, kritizoval především ty, kteří mu druhý mandát umožnili.

„Vyčítají mi, že pohrdám voliči Miloše Zemana. A řeknu to hodně drsně – dneska už ano. Ale tehdy ne. Tehdy se mohl někdo splést. Kdo ho volil podruhé po všech těch excesech? Sorry. To jsou lidi, se kterými nechci mít nic společného. Buďto jsou zblblí z toho, co si přečetli, nebo nemají v pořádku hodnoty. Dnešní Zeman reprezentuje to, s čím já z celé duše nesouhlasím. A nechci mlčet, mám pocit, že věci nejsou v pořádku,“ vysvětloval bez okolků Hřebejk.

Proti Hřebejkovým slovům se vymezil další režisér Jiří Adamec. Vadí mu také, že Hřebejk označil komunistu Filipa za „kanál a udavače“. „Předně bych nikoho neoznačil slovem ‚kanál‘, když už pro nic jiného, tak z respektu k rozdílu věku. Myslím, že mnozí z kritiků Miloše Zemana vyčítali panu prezidentovi nedostatek slušnosti při verbální prezentaci svých myšlenek. Ani mně se to velmi často nelíbilo. A protože se mi to nelíbilo a nelíbí, sám takový slovník nepoužívám. Mnozí moji kamarádi přemýšlejí podobně jako kolega Hřebejk, ale naštěstí dokážou svou nelibost vyjádřit pomocí slov, která jsou jich hodna,“ řekl v reakci na Hřebejka v Parlamentních listech.

Ačkoliv si Adamec myslí, že Hřebejk nemá pravdu, má podle něj právo si říkat, co chce. Jako každý má právo volit, koho chce. Navíc mu vadí kolegův vulgární slovník. Nicméně nejvíce má problém právě s vyjádřením o pohrdání skupinou voličstva.

„To už máme za sebou... Pohrdat kýmkoliv jen proto, že má jiný názor než já, se mi nelíbilo NIKDY! A pokud tak někdo činí, myslím, že nečiní správně. Občany nepohrdám, nemusím s nimi souhlasit... To je pravda. A můžu být na ně naštvaný... To je také možné. Ale mimochodem, to jsou i ti, kteří chodí na filmy pana režiséra Hřebejka do kin, kupují si u pokladen lístky a pana režiséra díky tomu i živí,“ okomentoval kolegova slova Jiří Adamec.

Čtenáři hlasovali do 19:01 sobota 7. července 2018. Anketa je uzavřena.

156
      22