Řada potravinářských firem si láme hlavu s tím, zda jsou názvy jejich výrobků v pořádku. Firma Nestlé už uvedla, že provede kompletní kontrolu svého sortimentu, což je zhruba dva tisíce značek a až pětadvacet tisíc produktů.
Společnost je připravena nejen měnit názvy, ale i přepracovávat loga, která jsou pochopitelně tím nejcennějším, co obchodní značky mají.
„Různorodá a inkluzivní kultura je základem naší síly. Hodnoty společnosti Nestlé jsou zakořeněny v úctě a máme tak nulovou toleranci vůči rasismu nebo diskriminaci v jakékoli formě,“ uvádí Nestlé ve svém prohlášení.
Jako první se dočkají změn sladkosti Red Skins (Rudoši) a Chicos (Chlapci). V prvním případě je problém v tom, že červené bonbony mají urážet indiány, jimž se v Americe říká stejně. Redskins je přitom název týmu amerického fotbalu ve Washingtonu, který má ve svém logu indiána.
Název Chicos by mohl být v pořádku, ale problém je v tom, že dětské postavičky jsou tmavé, jsou totiž, ano, z čokolády! Chicos je navíc španělsky, což je jazyk, jímž mluví velká část Latinoameričanů.
Švýcarská firma Nestlé už stanici CNN potvrdila, že přejmenuje své marshmallow sladkosti Beso de Negra. Výrobek prodávaný v Kolumbii je překládán jako „polibek od černé ženy“.
Už před několika dny oznámil výrobce rýže Uncle Ben‘s, že dojde k proměně značky. Podobizna Afroameričana byla firmou používána už od 40. let minulého století. Měl být inspirován známým chicagským kuchařem a číšníkem Frankem Brownem.
„Nasloucháme našim zákazníkům, zvlášť těm z afroamerické komunity, i našim partnerům z celého světa. Uvědomujeme si, že je načase, aby se značka Uncle Ben’s posunula dál a změnila se její vizuální identita,“ uvedla společnost na svých stránkách.
Společnost Dreyer‘s Grand Ice Cream vyrábějící zmrzlinu Eskimo Pie se veřejně omluvila za to, že její výrobky urážejí Inuity.
„Jsme odhodlaní stát se součástí řešení rasových nerovností. Uznáváme, že je tento název hanlivý,“ míní firma, která ke svému prozření došla po více než sto letech, co název Eskimo používá.
„Zavazujeme se přezkoumat jazyk a ikonografii používanou v rámci více než 400 značek v našem portfoliu,“ dodávají.
I českých obchodech se tak můžeme těšit na přepracovaná loga a přejmenované výrobky.
Fotogalerie |