Neděle 16. června 2024, svátek má Zbyněk
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz
    Premium

    Rozhovor v tajné garáži Filipa Turka: Holky po mně jedou, ale teď jsem single! Kolik dal za auta?

    Filip Turek a jeho sbírka muzejních britských aut | foto: Pavel Dvořák, Tilen Vajt

    Celý článek jen pro členy

    Chcete číst prémiové texty bez omezení?

    Předplatit
    Ve skoro sedmatřiceti letech má za sebou neuvěřitelný životopis. Filip Turek odjezdil několik závodů ve formuli 3, dnes je komentátorem automobilového i politického dění, především ale sbírá unikátní a historická auta z Británie. První z nich si pořídil ve třiadvaceti letech, od té doby mu rukama prošly desítky vozů Aston Martin, Jaguar a spousta dalších značek za desítky milionů korun. Když zjistil, že kvalita je více než kvantita, svou sbírku začal regulovat a jeho cílem je mít desítku muzejních kousků. Nakročeno k tomu má více než dobře. V tajné garáži, o níž ví pouze hrstka vyvolených, mu stojí třeba limuzína bývalého prezidenta Gabonu, prototyp vozu Jaguar, který vlastnil sám šéf vývoje legendární automobilky, či unikátní model Lagonda. „Lidé to neocení tolik jako placku od ferrari, ale fajnšmekři dobře vědí, co je to za poklady, jak neuvěřitelnou mají hodnotu a kolik let práce jsem na nich musel strávit,“ popisuje vytáhlý elegán v saku a ikonických brýlích. V exkluzivním rozhovoru promluvil i o lásce k módě, politických ambicích nebo o tom, jak to vlastně má se ženami.

    Garáž Filipa Turka je mimořádně zajímavým úkazem. Na místě, kde by to nikdo nečekal, se na koberci leskne desítka historických aut. Mají tu veškerý servis, kousek opodál stojí vypolstrovaný gauč, humidor s drahými doutníky či třeba lahve prvotřídního alkoholu. Zkrátka sen každého chlapa.

    „Celá garáž je zaizolovaná. Hlídá se tu teplota a vlhkost, jsou tu odvlhčovače a nonstop se tady topí. Auta se zkrátka zkazí, když nemají správnou teplotu, potřebují stálé klima a nižší vlhkost, než je obyčejně,“ vysvětluje muž, který se autům věnuje od školních let.

    Kdyby měl na jednom místě shromáždit všechny automobily, které si dosud koupil, potřeboval by takových garáží desítky. Filip Turek ale začal svou sbírku razantně regulovat.

    „Aut jsem měl dříve více, ale doopravdy šťastný jsem až teď. Zaprvé nemáte šanci to ujezdit, maximálně to občas projedete, aby ta auta nestála. Zadruhé není jednoduché sehnat prostory. Přestane vás to po deseti letech bavit. Takže jsem ta auta dal pryč a nechávám si už jen muzejní kousky. Chci mít top ten plus něco na ježdění,“ vysvětluje někdejší pilot formule 3.

    Dříve se luxusními vozy rád pochlubil, dnes to ale vidí jinak. Předvádět se nemusí, zapotřebí to nemá. A tak místo aby šlapal na plyn v Pařížské, snaží se být v ulicích spíše neviditelný.

    Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

    Měsíční

    89
    Předplatit
    Můžete kdykoliv zrušit

    Roční

    890
    Předplatit
    Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

    Dvouleté

    1 690
    Předplatit
    Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

    Připojte se ještě dnes a získejte:

    • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
    • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
    • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
    Více o iDNES Premium
    Máte už předplatné? Přihlásit se
    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 23:30 pondělí 6. února 2023. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      94
    • Super
      17
    • Haha
      15
    • Cože
      10
    • Tvl
      10
    • Sladký
      5

    Bolek Polívka na křtu nové knihy Chantal Poullain