Facebook je návykový jako nikotin a čokoláda, ukazuje studie

O tom, jak moc mohou být sociální sítě návykové, se rozhodli přesvědčit vědci za pomoci studie prováděné na dvou stovkách osob. A k nemalému překvapení se ukázalo, že pro některé uživatele už jen pohled na logo Facebooku vyvolává pocit uspokojení.

Experiment probíhal na nizozemské Univerzitě Vrije v Amsterdamu. Častým uživatelům Facebooku se při pohledu na typické bílé “F“ v modrém rámečku zlepšila nálada a zažívali spontánní potěšení.

„V tu chvíli bylo pro účastníky studie naprosto neodolatelné se ke svému účtu přihlásit,“ řekl doktor Guido van Koningsbruggen. Uživatelé zkrátka dostali na Facebook chuť jako někdo jiný na čokoládu nebo nikotin.

U lidí, kteří na sociálních sítích tolik času netráví, byl tento efekt minimální, při pohledu na logo se reakce nedostavila. Experiment měřil přání účastníků používat Facebook a existovala přímá vazba mezi úrovní touhy a reakcí na logo.

Cyberpsychologická expertka Brenda Wiederholdová uvádí: „Porozumění psychologickým a fyziologickým reakcím na sociální média nám může pomoci vyvinout efektivní léčbu.“ A co vy – jste závislí?

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 17:14 pátek 8. září 2017. Anketa je uzavřena.

  • 17
  • 9
  • 9
  • 7
  • 7
  • 7