Experiment probíhal na nizozemské Univerzitě Vrije v Amsterdamu. Častým uživatelům Facebooku se při pohledu na typické bílé “F“ v modrém rámečku zlepšila nálada a zažívali spontánní potěšení.
„V tu chvíli bylo pro účastníky studie naprosto neodolatelné se ke svému účtu přihlásit,“ řekl doktor Guido van Koningsbruggen. Uživatelé zkrátka dostali na Facebook chuť jako někdo jiný na čokoládu nebo nikotin.
U lidí, kteří na sociálních sítích tolik času netráví, byl tento efekt minimální, při pohledu na logo se reakce nedostavila. Experiment měřil přání účastníků používat Facebook a existovala přímá vazba mezi úrovní touhy a reakcí na logo.
Cyberpsychologická expertka Brenda Wiederholdová uvádí: „Porozumění psychologickým a fyziologickým reakcím na sociální média nám může pomoci vyvinout efektivní léčbu.“ A co vy – jste závislí?
Fotogalerie |