Co přinese rok 2019: Na slavné D1 bude čekat omezení každý třetí kilometr!

Už letos mělo být hotovo, místo toho jsme v polovině prosince četli zprávy o pětatřicetikilometrové koloně, v níž musely stovky lidí trpět dokonce i několik hodin. Dálnice D1 je postrachem řidičů a nic nenasvědčuje tomu, že by se situace měla v následujícím roce změnit. Jen na trase mezi Prahou a Brnem se totiž začne pracovat na opravě pěti dalších úseků, takže řečí statistiky bude omezení jízdy číhat na každém třetím kilometru! Přinášíme vám první díl seriálu o novinkách, které s sebou přináší rok 2019.

Jsou to jen dva týdny od chvíle, kdy se na rekonstruovaném úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem dvakrát po sobě vytvořila kolona, v jednom případě dlouhá zhruba 35 kilometrů. Stovkám řidičů se tehdy hlavní tepna spojující především dvě největší česká města stala na několik hodin domovem.

Řeč je o té samé dálnici, která měla být podle původních odhadů dávno opravená a plně zprovozněná. Místo toho se aktuálně mluví až o roce 2021, ovšem i nad tímto termínem visí otazník.

Řidiči, kteří se na cestu napříč Českem vydají, si tudíž budou muset připravit pořádně pevné nervy stejně jako doposud. 

Platí to především pro úsek mezi Prahou a Brnem, na němž ke dvěma již probíhajícím opravám přibude dalších pět. Omezení tedy bude čekat celkem na sedmi úsecích.

Práce na dálnici D1 mezi Větrným Jeníkovem a Humpolcem musely být přerušeny.

Ještě hůře vypadá dění na D1 v roce 2019 řečí čísel. Na dvousetkilometrovém úseku mezi dvěma největšími městy budou práce probíhat na neuvěřitelných 71 kilometrech. Statistickým pohledem to znamená zpomalení průměrně na každém třetím kilometru!

„Stav pro příští rok je srovnatelný s rokem 2017, kdy se pracovalo také na sedmi úsecích. Nebude se pracovat na všech najednou, z části půjde o přípravné práce,“ vysvětlil pro iDnes.cz tiskový mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Největším průšvihem je už zmíněný úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Ten má dlouhých čtrnáct kilometrů a ještě dlouhou dobu nejspíš zůstane rozpracovaný: Ředitelství silnic a dálnic ČR se totiž dostalo do sporu s firmami, které ho měly na starost, načež byly všechny práce zastaveny. ŘSD teď bude muset najít firmu, která rozpracované stavby převezme. Už jen to může zabrat i několik měsíců.

Nejdražší parkoviště v Evropě aneb vítejte na D1.

Kromě sedmi rekonstrukcí na trase mezi Prahou a Brnem pak bude v následujícím roce finišovat i dostavba úseku mezi Přerovem a Lipníkem, který by měl být zprovozněn v listopadu. Pracuje se na něm již od léta 2015.

Prognózy na nadcházející rok tedy hovoří jasně. Na nechvalně proslulé dálnici D1 bude nepochybně veselo, možná nejveseleji od doby, co její rekonstrukce v roce 2013 začala. Máte-li možnost, vlak bude rozhodně moudřejší rozhodnutí!

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 čtvrtek 2. května 2019. Anketa je uzavřena.

  • 11
  • 10
  • 10
  • 10
  • 9
  • 9