Stojíme za Györem a čekáme na třetí lokomotivu, nadávali Češi uvázlí 11 hodin ve vlaku k moři

Nekonečných 11 hodin v porouchaném vlaku u maďarského Györu strávili cestující v noci na pondělí ve vlaku RegioJetu směřujícím do chorvatského Splitu. Podle dopravce bylo složité situaci v nočních hodinách řešit, proto se čekání tolik protáhlo. Cestující dostanou zpět polovinu jízdného.

Žlutý vlak v Maďarsku uvázl kvůli závadě na lokomotivě. Z celonočního čekání byli cestující směřující k Jadranu dost roztrpčení a někteří se v e-mailech obraceli přímo na ředitele společnosti RegioJet Radima Jančuru, jemuž vyčítali neschopnost nastalou situaci řešit. 

„Zvolili jsme bohužel cestu do Chorvatska vaším vlakem. Zpoždění je v současné chvíli 11 hodin, stojíme kdesi za Györem a čekáme prý už na třetí lokomotivu. Teď jsme se dokonce neoficiálně dozvěděli, že z Ogulinu máme jet do Splitu čtyři hodiny autobusem,“ napsal cestující Ivo, který svůj e-mail poskytl i redakci CNN Prima News.

„Nemáte pokryté riziko poruchy lokomotivy. Je přece logické, že taková věc se může stát. Máte mít zpracované a smluvně zajištěné postupy, abyste se okamžitě mohli obrátit na národního dopravce a ten vám podle smlouvy zapůjčil záložní stroj. Jestli to tak nemáte, hazardujete,“ rozohnil se nespokojený turista.

„Chtěl bych se cestujícím omluvit. Velmi mě to mrzí, účastnil jsem se řešení od včerejších večerních hodin. Chtěl bych ubezpečit, že posádka na místě a dispečink a další lidé v ČR dělali – společně s našimi partnery – maximum,“ uvedl mluvčí společnosti Aleš Ondrůj pro CNN Prima News.

„Je to mimořádná situace: porucha, která se bohužel stala. Určitě to není z důvodů údržby nebo nezajištění partnerství. V Chorvatsku jsou naším partnerem chorvatské státní dráhy, v Maďarsku je to tamní dopravce,“ doplnil.

Vlak se znovu rozjel v pondělí dopoledne. „Pochopte, že se vše nedá zorganizovat v průběhu noci a museli jsme dohodnout řešení také s našimi partnery, které máme,“ dodal Ondrůj.

Závadu na lokomotivě podle dopravce bohužel nebylo možné na místě odstranit. „Pro vlakovou soupravu byla z Budapešti vyslána náhradní lokomotiva, cestujícím jsme už automaticky nechali vrátit polovinu jízdného – nemusí už o nic nikde žádat – mohou si kompenzace ihned vyzvednout,“ informoval mluvčí a doplnil, že společnost zajistila dopravu do všech destinací, kam cestující směřovali.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:05 středa 17. listopadu 2021. Anketa je uzavřena.

  • 43
  • 30
  • 21
  • 18
  • 11
  • 10