Když Češi na prahu pandemie covidu-19 vzali supermarkety útokem a z regálů rázem zmizela mouka, rýže i těstoviny, ťukali si mnozí na čelo a nechápavě kroutili hlavou.
Rok se s rokem sešel a situace se opakuje, i když v poněkud odlišném módu. Tentokrát je všechno zmíněné zboží jednou tak drahé. Například kilo cukru už nepořídíte pod 30 korun ani v akci, za kostku másla dáte 60 a více a kvůli litru mléka za 14 korun se zákazníci v obchodě klidně poperou.
Vyrazíte-li do supermarketu, můžete si být jistí tím, že to, co je zrovna v akci, v regálu buď už nebude, nebo budete mít štěstí na posledních pár kousků. I kdyby se zaměstnanci přetrhli, tempu, jakým zboží mizí do košíků, by sotva stačili.
A je úplně jedno, jestli zrovna jde o šunku, sýry, máslo, olej, nebo třeba o toaletní papír. Fakt, že za zboží zaplatíte polovinu, teď řeší mnohem více zákazníků. Faktem je, že prémiová šunka za 25 korun je lákavější než ta s 80 procenty masa za 40, o těch za více peněz ani nemluvě.
Mnohem více než dříve lidé nakupují v akcích a podle toho to taky vypadá. Regály s „drahým“ zbožím jsou naplněné k prasknutí, zatímco ty s akčním prázdné. Na více exponovaných místech se rovná zázraku, když na zlevněné zboží za týden trvání akce vůbec natrefíte.
Velmi populární jsou také privátní značky jednotlivých obchodních řetězců.
Všímavější zákazníci konečně přišli na to, že se v nudných a levně vypadajících obalech skrývá to samé zboží jako v těch „značkových“. Stačí se podívat na etiketu a zaostřit na výrobce.
Studem už netrpí ani ti, kdo netrpělivě vyčkávají na potraviny, které jdou do slevy kvůli blížícímu se datu spotřeby. Naopak vzrůstá počet těch, kdo cíleně míří právě do oddělení zlevněného zboží, mnozí se nebojí nakupovat ani maso a ryby.
Novinkou jsou znovu zavedená pravidla pro nákup akčního zboží. O tom, kolik si čeho (ne)můžete koupit, vás budeme na Expresu informovat v dalším článku...
Fotogalerie |