„Konstatujeme, že k dnešnímu dni je tady na tom úseku odpracováno zhruba 65 procent prací, které měly proběhnout,“ řekl v polovině července mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Je tak jasné, že úsek okolo Humpolce, jenž staví česko-italsko-kazašské sdružení, které vede společnost Geosan Group, se v termínu nestihne. Řidiči budou dál trpět v nekonečných kolonách.
Podle ŘSD je tak ve hře i odstoupení od smlouvy, to ale stavbu neurychlí, naopak. „Netvrdím, že se to stane. Předpokládám, že přijdou s návrhem harmonogramu, který dotáhne tu ztrátu,“ uvedl mluvčí. Navíc při obnově D1 mezi Prahou a Brnem zatím ŘSD s žádným dodavatelem smlouvu během stavby neukončilo.
Řidičům už dochází trpělivost s tím, že kdykoli jedou kolem opravovaných úseků, nevidí ani živáčka, natož partu dělníků při práci. Situaci komplikuje i fakt, že se Česko aktuálně potýká s nedostatkem asfaltu, protože obalovny jednoduše nestíhají pokrýt rekordní poptávku.
Vodopády sprostých slov, bezmoc a vztek ale netrápí řidiče jen na dálnicích, dobře je znají také ti, kdo projíždějí Prahou. Rozkopané silnice, žádné objízdné trasy a věčné kolony. Tak vypadá aktuální „průjezd“ hlavním městem. Na magistrátu však mají pocit, asi jako jediní, že jde všechno podle plánu.
„Jak se nám daří opravovat staré rozpadlé ulice a chodníky a vozovky, je to dobré. Všechno ideální samozřejmě není, ale myslím, že spousta věcí se podařila,“ říká radní pro dopravu Petr Dolínek, kterému se pro jeho schopnosti začalo přezdívat Demolínek.
Těžko říct, co myslel tím, „spousta věcí“, plánování oprav a harmonogram prací i jejich hladký průběh mezi ně rozhodně nepatří. Možná by bylo na čase se probrat z té „diskotéky“ a začít dělat věci s rozmyslem a selským rozumem.
Fotogalerie |