Čtenářka Expresu: Celý den čekám doma, Česká pošta zásilku nedoručila! Víme, co s tím!

Přinášíme vám příběh čtenářky Expresu, paní Ivety, která se podělila o velice nepříjemnou zkušenost s Českou poštou. Stalo se jí něco, co jistě potkalo každého z nás. Jak takové situaci čelit? Čtěte dál a dozvíte se více.

V prvním díle našeho nepravidelného seriálu se Expresu svěřila čtenářka z Prahy, která je podle svých slov dlouholetou zákaznicí České pošty. Tato žena si stěžovala na poplatek za barevný obal balíku a také na arogantní chování úřednice.

„Pošta si dělá, co chce, hlavně zdražuje a odrbává zákazníky bez ostychu a nikdo to neřeší. Velmi vážně zvažuji jinou přepravu než Českou poštu, protože tato arogance a celkový přístup k zákazníkovi se mi zdá už takzvaně za čarou,“ svěřila se nám tehdy čtenářka.

Krátce nato se nám ozvala další nespokojená žena, která se chtěla podělit o své zkušenosti s Českou poštou.

Jmenuje se Iveta, pochází z Brna a stejně jako mnoho dalších občanů zažila nepříjemnosti s doručováním zásilky. Ta jí měla být doručena mezi 13. až 19. hodinou.

„Samozřejmě doručena nebyla, přestože jsem na ni celých šest hodin čekala doma,“ vzpomíná Iveta.

Čtenářka Expresu zásilku sledovala i na internetu. „Kontrolovala jsem ji každou půl hodinu,“ říká žena z Brna.

Po 19. hodině se u zásilky objevila geografická data. Když je Iveta zadala do mapy, zjistila, že zásilka skončila asi kilometr od místa určení. 

I když si paní Iveta zaplatila službu „Balík do ruky“, zjistila, že bude muset pro svou zásilku na pobočku České pošty. 

Po několika telefonických i písemných stížnostech jí další den přišlo oznámení od České pošty, v němž se píše, že zásilka nemohla být doručena z důvodu překážky na straně pošty a je k vyzvednutí na poštách s přepážkou Balíkovna.

„Omluvili se, ale postarat se o náhradní doručení, samozřejmě automaticky a bez poplatku, to se u pošťáků nenosí,“ zlobí se Iveta, která má na Českou poštu takový vztek, že kdyby mohla, nechá ji snad i zakázat.

„Pravidlo České pošty je: Zaplať a doruč si to sám,“ dodává paní z Brna.

Reportéři Expres.cz oslovili tiskové oddělení České pošty. Zeptali jsme se, co by měli zákazníci v takovéto situaci dělat.

„Dle popisu situace došlo z nějakého důvodu k uložení ‚Balíku do ruky‘ na ukládací poště. Adresátka si v tomto případě může zažádat o znovudoručení například přes aplikaci ‚Změna doručení online‘, které není nijak zpoplatněno,“ radí Ivo Vysoudil z tiskového oddělení České pošty.

Česká pošta leží občanům České republiky už delší dobu v žaludku. Spousta lidí s ní má negativní zkušenosti. Patříte mezi ně? Svěřte se s vaším příběhem a napište nám na e-mail: tip@expres.cz.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 neděle 27. října 2019. Anketa je uzavřena.

  • 55
  • 43
  • 28
  • 22
  • 19
  • 18