Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Seriál o České poště: Poplatek za barevný obal balíku a arogantní úřednice

    Česká pošta opět po palbou kritiky! | foto: Profimedia Profimedia.cz

    Málokterý podnik leží Čechům tak v hluboko v žaludku jako Česká pošta. Snad každý občan s ní má negativní zkušenost. O nepříjemné zážitky se s námi podělili někteří naši čtenáři a dali tak vzniknout seriálu redakce Expres.cz, který popisuje, co Češi každodenně zažívají za problémy s Českou poštou. Jde o historky na pobočce, ale také o kritiku zaměstnanců...

    V prvním díle našeho seriálu Trable s Českou poštou se Expresu svěřil nejmenovaný čtenář, který je podle svých slov dlouholetým zákazníkem České pošty.

    „Této instituci za jejich (ne)služby zaplatím ročně přes 100 tisíc,“ začíná vyprávět svůj příběh jeden ze čtenářů Expresu.

    „Snad na všech poštách v Praze jsou neinformované pracovnice. Často nepříjemné a drzé. Na otázku ohledně balíku dostanu nepříjemnou odpověď: Nevím. To zvedne ze židle i ostřílené zákazníky, jako jsem já, protože na poštu musím skoro denně,“ pokračuje čtenář.

    Když mi však napočítají zbytečně a neoprávněně poplatky za barvu obalu a o jemně růžové barvě není nikde zmínka a musím připlatit dalších 19 korun na jedné zásilce, tak to už mě nebaví, ba dokonce s prominutím na*ere,“ nebere si dále servítky čtenář. 

    „Pošta si dělá, co chce, hlavně zdražuje a odrbává zákazníky bez ostychu a nikdo to neřeší. Jak je tohle možné? Velmi vážně zvažuji jinou přepravu než Českou poštu, protože tato arogance a celkový přístup k zákazníkovi se mi zdá už takzvaně za čarou,“ uzavírá čtenář Expresu.

    Česká pošta čelí neutichající kritice za svoje služby.

    Redakce Expres.cz poté kontaktovala Matyáše Vitíka, který je tiskovým mluvčím České pošty. Ten se výše popsaný problém pokusil vysvětlit. Arogantní chování některých zaměstnanců, což zmiňuje mnoho rozhořčených zákazníků, vysvětlit příliš nejde.

    „Naši zaměstnanci jsou pravidelně proškolováni, ať už na stávající, nebo na nové služby, které Česká pošta poskytuje. Naši pracovníci jsou vedeni k prozákaznickému jednání,“ vzkázal Vitík.

    Tiskový mluvčí České pošty se poté vyjádřil k problému týkajícího se barev obalu.

    „Situace se týká přechodu z váhových kategorií na rozměrové. K této změně jsme přistoupili od 1. března a jedná se o to, že balíky už se neváží, ale cena se vypočítává podle nejdelší strany balíku. Zákazník může získat slevu, pokud má zákaznickou kartu, nebo si adresní údaje vytiskne doma přes tzv. e-štítek. Příplatek je naopak při podání balíků, které nemají standardní rozměry, tj. nejsou pravoúhlé, nebo jsou zabaleny v černé fólii. U této barvy je problém v tom, že skener, kterým se na třídicím stroji rozdělují zásilky do jednotlivých okrsků, nemůže údaje kvůli odleskům černé barvy správně načíst,“ vysvětlil mluvčí České pošty.

    Těžko čekat, že tato slova nespokojené zákazníky uchlácholí. Nebo že by se snad konečně začalo blýskat na lepší zítřky?

    Pokud máte sami nějakou nepříjemnou zkušenost s Českou poštou, nebojte se nám napsat na e-mail: tip@expres.cz.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 23:29 úterý 6. srpna 2019. Anketa je uzavřena.

    • Super
      61
    • Trapas
      40
    • Tvl
      35
    • Haha
      22
    • Cože
      22
    • Sladký
      17