„Tisíc korun pro každého seniora z dotací Agrofertu. Ať si pan Babiš zaplatí dárečky ze svého,“ hlásá banner Pirátů s tváří poslance Mikuláše Ferjenčíka v roli jakéhosi českého Robina Hooda, který bere bohatým a rozdává chudým.
V tiskové zprávě se k záměru Pirátů vyjádřil i další poslanec Jakub Michálek.
„Je zvrhlé, když premiér řídí vládu, která nastavuje dotační schémata, a současně je největším příjemcem státních peněz. Tyto peníze chceme využít ve prospěch občanů, mimo jiné seniorů, kterým jednorázově pošleme příspěvek tisíc korun, který pomůže ve vysoké inflaci, ke které vláda přispěla nezodpovědným daňovým balíčkem,“ nechal se slyšet.
Plán Pirátů se ale s pochopením zrovna nesetkal, jak ukazuje diskuze pod příspěvkem. Ta je plná slov o populismu a kupování důchodců před volbami.
„Piráti už nevědí, jak by se zviditelnili svými vykonstruovanými populistickými výkřiky. Jak je zřejmé z posledních volebních průzkumů, asi jim takto pšenka nepokvete,“ komentuje pirátský příspěvek Vlastislav.
„Počkejte, to jako můžete? Neměly by se neoprávněně čerpané dotace vrátit, kam patří? Jako pěkný tah, senioři vám moc nefandí, ale trochu blbý výkřik do tmy, ne?“ ptá se Pirátů Kristýna.
Ozvala se dokonce i řada lidí, kteří prý měli v plánu Pirátskou stranu volit, ale populistické předvolební kroky jim rozhodně po chuti nejsou.
„Co je to za hovadinu? Vám přeskočilo? Nejenže je to nesmysl, ale marketingově ještě Babišovi pomůžete. Vy fakt chcete, abych si tu volbu ještě rozmyslel,“ vzkazuje Lukáš.
Piráti se do diskuze s kritiky rozhodli nepouštět. Na pár vybraných příspěvků jen zareagovali zkopírovanou odpovědí.
„Dobrý den, pointa našeho pozměňováku je jediná: Tisíc korun pro každého seniora z dotací Agrofertu. Ať si pan Babiš platí předvolební dárečky ze svého. Při hlasování o důchodech se ukáže, jak to se sliby myslí vážně. Piráti a Starostové ho postavili před jasnou volbu: Přidat seniorům z dotací pro Agrofert, nebo čerpat miliardy do vlastních kapes a hodit své voliče přes palubu,“ napsali.
Za krátkou dobu jde o druhý pirátský příspěvek, který vyvolal kritiku. Tím prvním byla reklama s Jakubem Michálkem, kterak s lasem v ruce chytá zločince s kabelou, z níž vypadávají bankovky, což mělo značit, že Piráti zatočí s korupcí.
Strana po kritice Michálkovu fotografii raději stáhla s tím, že je zavádějící.
Fotogalerie |