„Zprovoznění každého letadla zahrnuje proces, jehož součástí bude jak výcvik pilotů na simulátoru, tak samozřejmě aktualizace softwaru a další činnosti s tím spojené podle požadavků Evropské agentury pro bezpečnost letectví,“ uvedla mluvčí společnosti Smartwings Vladimíra Dufková.
Společnost Smartwings má ve své flotile celkem sedm letadel 737 MAX. Uzemněná byla od března 2019.
„Po celou tu dobu se na letadlech provádí celá škála testů, kontrol a v podstatě sledování stavu celého toho letadla,“ vysvětlil technický ředitel společnosti Luděk Stašek.
„Do začátku letní sezony chceme postupně uvést do provozu všech sedm letadel 737 MAX tak, abychom tato letadla měli do začátku léta připravená,“ doplnila Dufková.
Letadla chce společnost nasazovat na linky na Kanárské ostrovy, Madeiru, do Spojených Arabských Emirátů, Ománu, na Kapverdy a další. Od dubna bude jeden stroj sídlit v Tel Avivu, odkud bude létat na Tenerife, do Lisabonu a Marrákeše.
Společnost musela po celou dobu odstavení letadel nahrazovat problémové stroje jinými letouny. V závěru minulého roku vyčíslila ztráty kvůli odstavení na více než 1,5 miliardy korun. Náhradu škody aerolinky vymáhají po americkém výrobci.
Nejen Smartwings, ale i ostatní dopravci nyní upírají zraky k vývoji pandemie koronaviru a taky tempu očkování. Obávaná nemoc leteckou dopravou dost zamíchala napříč celým světem, nejenom v Evropě.
Fotogalerie |