Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Spokojené jen tramvaje a chodci! Praha představila svou další vizi, jde proti autům a cestujícím

    Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) se pochlubil svou vizí dopravy v hlavním městě. Prioritou bude městská hromadná doprava, chodci a kvalita veřejných prostranství. Řidiči budou mít smůlu, automobilová doprava to bude mít v Praze zase o něco komplikovanější. Řešit se bude i dramatické zdražování jízdného. Za roční kupon na MHD zaplatí Pražané až o dva tisíce korun více.

    Náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr představil svůj plán dalšího zlepšení tramvajového provozu na Smetanově nábřeží a Malé Straně. Zároveň uvedl, jaká je jeho vize ohledně směřování dopravy v centru. Více prostoru by měla dostat tramvajová síť, jíž by měla ustupovat automobilová doprava.

    Podle Scheinherra to povede ke zkvalitnění života rezidentů, kteří po omezení tranzitní automobilové dopravy volají dlouhodobě. Z novinek by se podle magistrátu měli radovat i chodci a cyklisté.

    „V posledních měsících se nám úspěšně podařilo otevřít debatu o dopravě v historickém centru. Místní volají po dalším zklidnění, Pražané po tramvajích, na které se lze spolehnout, a politici chtějí jednat o tom, jak projekt posouvat dál. Jde mi o kvalitní průjezdnost městské hromadné dopravy, bezpečnost pěších a kvalitu veřejných prostranství. To je má vize, kam má doprava v centru směřovat,“ uvádí Scheinherr.

    O tom, jak se budou ve městě cítit řidiči, nepadlo ani slovo.

    Magistrát se chystá provádět několik opatření, jichž podle náměstka nebude možné dosáhnout bez dalších omezení a uzavírek.

    „Ze Smetanova nábřeží a Karmelitské by měla zmizet auta, která tudy pouze projíždějí. I nadále tudy ovšem budou moci projíždět rezidenti s platným parkovacím oprávněním z městských částí Praha 1, 2 a 5 a vozidla se souhlasem Magistrátu hl. m. Prahy,“ stojí na stránkách pražského magistrátu.

    Pokud budou chtít řidiči zajet na místo jen „na otočku“, připravilo si pro ně město podmínku a tou je vracet se zpátky po stejné trase, kterou na místo dojeli.

    „Například řidič, který pojede na Mariánské náměstí, bude muset přijet od Rudolfina a opět se vrátit zpět tím samým směrem. Nedošlo by k úplné uzavírce nábřeží, jako se tomu událo na podzim loňského roku, ale pouze k částečnému omezení,“ dodává Scheinherr.

    Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr

    Odbor dopravy uvádí, že obě nábřeží používají z 85 procent lidé cestující v tramvajích a chodci, 10 procent je cílová doprava, jíž se změna dopravního režimu nedotkne, a pouze 5 procent je tranzit, který chce město omezit.

    Další bič na „neposlušné“ řidiče si magistrát připravuje v podobě kamerového systému, který bude dohlížet na dodržování zmíněných omezení. Do chvíle, než se kamerový systém otestuje, bude na vše dohlížet policie.

    Nechystá se pouze omezování automobilové dopravy, ale Pražany čeká také zdražování MHD, do níž chce magistrát lidi nahnat. Roční Lítačka by se lidem prodražila z aktuálních 3650 až na 5400 korun.

    Čtení zpráv a odepisování ano, hlasité telefonování ne. V MHD zpravidla nejste...

    „Zvažují se jednotlivé varianty, z nichž jedna je i tato. Vypracovaly se jednotlivé scénáře, o kterých se teď bude bavit rada,“ řekl Novinkám k návrhu na zdražení Scheinherr.

    Podle radní Hany Kordové Marvanové je plán spojen s návrhem na zdražení parkování v modrých zónách. 

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 11:59 sobota 14. listopadu 2020. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      130
    • Tvl
      35
    • Super
      33
    • Cože
      23
    • Haha
      22
    • Sladký
      18