Online prodej aut se osvědčil, jedou Octavie. Aures Holdings expanduje na Západ

Celé první čtvrtletí letošního roku sice musely mít prodejny aut zavřeno, přesto skupina Aures Holdings, pod niž spadá AAA Auto, prodala 15 200 vozidel. Přes internet Češi a Slováci nejvíce kupovali Škody Octavie, Poláci zase Opely Astra. Dobrá zkušenost s online prodejem společnost posunula k expanzi na Západ, která přijde s projektem Driverama.

Nový projekt Driverama bude založen na mezinárodním výkupu a prodeji ojetých vozů za pomoci pokročilých algoritmů, které zaručí zákazníkům v každé zemi nejlepší ceny. 

První pobočky vzniknou v Německu, pak se rozšíří do dalších jedenácti zemí. Cílem Driveramy je stát se do roku 2025 největším online obchodníkem s ojetými vozy v Evropě. 

Kromě založení Driveramy však Aures s ustupující pandemií koronaviru poroste i na stávajících trzích, a to zejména v Polsku.

Driverama nebude znamenat zvyšování kapacit v místech, kde již působí sít AAA Auto, ale půjde o zcela nový online projekt.

„Půjde o investici našich akcionářů, která v první fázi dosáhne výše 100 milionů eur a v druhé až dalších 400 milionů eur,“ oznámila Karolína Topolová.

„Koncept Driveramy využívá online výkupu a prodeje ojetých automobilů v západní Evropě s možností vykupovat i prodávat vozy koncovým zákazníkům přes hranice členských států EU. Vozy bude možné si nechat doručit nebo si je vyzvednout na desítkách mikropoboček, začnou vznikat v létě. Projekt Driveramy nevzniká na zelené louce. V uplynulých letech jsme do jeho technologické přípravy investovali 75 milionů eur. Šlo zejména o vývoj vlastního softwaru, zajišťuje kompletní technologickou infrastrukturu a v reálném čase nám umožňuje kompletní přehled o nabídkách na trhu ojetých vozů v celé Evropě. Zahájení projektu Driverama velmi uspíšily naše pozitivní zkušenosti s prodejem vozů online v době pandemie koronaviru,“ vysvětlil předseda představenstva Driveramy Stanislav Gálik, dosavadní šéf inovací Auresu.

Driverama zahajuje svou činnost prostřednictvím výkupních aktivit a na začátku příštího roku zahájí prodej s nabídkou pěti tisíc vozů v Německu. V následujících dvanácti měsících půjde na budování infrastruktury v klíčových zemích, kde Driverama odstartuje, sto milionů eur. Do roku 2025 rozšíří svoje aktivity do jedenáct dalších zemí. Tuto expanzi Aures Holdings a jeho akcionáři podpoří dalšími investicemi až do výše čtyři sta milionů eur. 

„Cílem je do roku 2025 vybudovat Driveramu jako největšího evropského online prodejce ojetých vozů,“ dodal Gálik.

Online se osvědčil, dařilo se oktávkám

Projekt Driverama urychlilo i zjištění, že se auta dají prodávat i v době, kdy jsou prodejny zavřené.

„V současné chvíli jsou naše prodejny na našem hlavním trhu v České republice pro zákazníky uzavřené již téměř čtyři měsíce, stejně jako na Slovensku. To je v historii naší společnosti i maloobchodu obecně naprosto bezprecedentní situace, které navíc předcházely v obou zemích lockdowny již v minulém roce. Naštěstí se nám daří stále zlepšovat efektivitu online prodeje vozů. V České republice jsme se již dostali až na zhruba 3200 vozů prodaných online měsíčně. Na Slovensku je to již přes 1000, což obojí považujeme za velmi dobrý výsledek. Díky tomu, že v Polsku omezení maloobchodu zavedeno není, tento trh v rámci naší skupiny poprvé překonal slovenský,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings.

Český trh stále vede, společnost zde v prvním čtvrtletí prodala 8700 aut. Nejvíce jich bylo značky Škoda Octavia, následovala Škoda Fabia a třetí místo drží Volkswagen Passat. 

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 11:20 sobota 14. srpna 2021. Anketa je uzavřena.

  • 41
  • 5
  • 3
  • 1
  • 1
  • 1