Brno-střed si loni objednalo služby PR agentury, aby dělala reklamu nejnovějšího nápadu radních, poskytnout obyvatelům levný mobilní tarif. Z toho sice nakonec sešlo, mnohem zajímavější je na tom ale něco jiného. Součástí objednávky Brna-střed byla totiž také reportáž v České televizi. Zmiňovaná agentura za zakázku měla inkasovat více, než 120 tisíc korun. O kauze informovaly Parlamentní listy.
To ale poukazuje na očividný problém. Hnutí Žít Brno, které rádo dává na odiv svou popularitu, si zájem médií, potažmo veřejnosti platí z věřejných peněz.
I když se nápad s levným voláním nakonec nerealizoval, brněnská část v čele s Žít Brno utratila za PR služby od agentury Taktiq communications zhruba 121 tisíc korun za propagaci onoho záměru. V textu objednávky, který je volně dostupný v registru smluv, je napsáno: „Cílem prezentace a PR je zajistit reportáže na TV Nova, TV Prima, ČT, rozhovor na DVTV, články v běžných, odborných (telco) a bulvárních médiích.“
Reportáž v České televizi se opravdu uskutečnila (byla kritická), na webu ČT se 7. prosince objevil článek na zmiňované téma.
„Česká televize nepřipustí, aby inzerent mohl ovlivnit obsah pořadů. Nesmí učinit ani jakékoliv přísliby, které by byly v rozporu s tímto pravidlem. Vysílat reklamu a další zákonem dovolené formy komerční prezentace (sponzoring a teleshopping) lze pouze tak, aby divák mohl zřetelně rozpoznat, že jde o komerční projevy osob odlišných od České televize,“ uvádí se v Kodexu ČT, přímo v článku, který se zabývá komerčními částmi programu.
Fotogalerie |