Když se vedoucí Ateliéru průmyslového designu na pražské UMPRUM Ivan Dlabač rozhodoval, co budou jeho svěřenci předvádět v rámci zimních klauzurních prací, měl jasno.
Zaujala ho totiž v Praze nově testovaná tramvaj EVO1 a především její kritika ze strany cestujících.
Zadání znělo jasně - vytvořit vhodný design tramvaje, a to s ohledem na atmosféru hlavního města, jeho historii i způsob dopravy v Praze.
Mnoho autorů se inspirovalo právě testovaným EVO1. Jiní se ve svých návrzích vycházeli ze starších modelů.
Například Tomáš Růžička se v návrhu vyznal ze zalíbení ve všemi nenáviděném voze 14T. To je ta velká šedo-červená, jejíž přední dveře jsou určeny pouze pro řidiče a rozčilují tak cestující.
Většina finálních návrhů nepředstavuje žádné nereálné sci-fi. Designové tramvaje s oblými tvary, velkými okny a dostatečným prostorem třeba jednou v Praze skutečně uvidíme.
Součástí úkolu bylo navrhnout i sedadla - tam se studenti drželi při zemi ještě více a jejich nápady jsou velmi klasické a podobné tomu, co známe už dnes.
Podívejte se na všechny tramvaje a napište nám, která se vám líbí nejvíc do komentářů nebo na tip@expres.cz.
Fotogalerie |