Příběh (brzy)veterána: Dříve byla „felda“ auto pro boháče, dnes jí lidé opovrhují

Po České republice jezdí stále tisíce felicií, přesto ji Češi zavrhli. Před dvaceti lety si přitom „feldu“ mohl dovolit jen málokterý občan. Pojďme se detailněji podívat na příběh vozu, který už pomalu aspiruje na označení veterán!

První Škoda Felicia sjela z výrobní linky v roce 1994. Jednalo se o naprosto přelomový vůz, který byl nástupcem „hranatějšího“ modelu Škoda Favorit. Šestadvacátého října představila Škoda svůj nový hatchback veřejnosti. 

Trio nových aut v barvě české trikolory slavnostně pokřtil vodou z Vltavy tehdejší pražský primátor Jan Koukal na pražském Karlově mostě. Jeden z prvních vozů automobilka věnovala manželům Ondráčkovým, jimž se tehdy narodila čtyřčata.

Základní pohonnou jednotkou byl zprvu benzínový motor o objemu 1,3 litru ve výkonových variantách 40 kW a 50 kW. Při uvedení na trh stál základní model felicie 209 tisíc korun. Průměrná mzda přitom byla kolem 7 tisíc. 

„Felda“ je stále hit.

Od 17. října 1994 až do roku 2001 bylo vyrobeno celkem více než 1,4 milionu felicií ve verzích hatchback, combi, pick-up, van plus a fun. I když by se někomu mohlo zdát, že těmto vozům dávno odzvonilo, opak je pravdou. 

Mnoho lidí felicie sbírá, pořádají se i jejich výstavy. Velký zájem o legendární vůz mají zejména mladí začínající řidiči, kteří si nemohou dovolit dražší a novější auto.

Podle AAA Auto bylo v únoru v roce 2016 inzerováno 623 felicií, o rok později 557 a v loňském roce 542. Aktuálně je k dispozici 432 vozů Škoda Felicia. 

Škoda Felicia tak, jak ji vídáme dnes.

Škoda Felicia pomalu aspiruje na označení veterán (auto starší třiceti let, pozn. red.). I když se někomu může zdát, že hodnota „feldy“ klesá, úplně tak tomu není.

Tento vůz si svou cenu zachovává. Aktuálně ho můžete zakoupit za nejčastější průměrnou cenu 16 tisíc korun. 

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 8:17 pátek 26. července 2019. Anketa je uzavřena.

  • 18
  • 12
  • 11
  • 9
  • 9
  • 8