Mysleli si, že stvořili hit, opak je pravdou: „Tlustá“ Barbie se neprodává

Firma Mattel se rozhodla vyslyšet prosby dětských psychologů a rodičů a navrhla kolekci panenek, které mají rozdílné typy postav a pleti. Mysleli si, že nové a realističtější „tlusté“ panenky půjdou na dračku, ale opak je bohužel pravdou. Prodej bárbín od té doby poklesl o celých 15%. Jak je tohle možné?

Panence Barbie desítky let bylo vyčítáno, žeje příliš vysoká, hubená, blonďatá a má příliš velká prsa. Rodiče ji u svých dcer neradi vidí, protože se obávají, že z nich vyrostou anorektičky. A když se ukázalo, že statisticky nejvíce mládež obdivuje hvězdy jako Beyoncé nebo sestry Kardashianovy, které disponují poněkud oblejšími křivkami, bylo vymalováno a firma Mattel vytvořila zcela nový koncept hraček.

Bárbíny jsou od nynějška dostupné jak klasické, tak vysoké nebo malého vzrůstu, hubené i oplácané. Dají se sehnat panenky, které mají sedm různých odstínů pleti a rozličné účesy. Předpokládalo se, že se po nich na pultech jen zapráší, opak byl ale pravdou. Prodej oblíbené panenky poklesl o celých 15%.

Firma musela hračky velmi zlevnit, aby se vůbec nějaké prodávaly, což zákazníci možná kolem Vánoc ocenili, pro účely byznysu je to ale spíše bída. Zvláště v porovnání s firmou Hasbro, která trhla rekordní sumy prodejem figurek z oblíbené pohádky Frozen.

Zbývá si jen položit otázku, proč tomu tak je. Možná se holčičkám „tlustá“ Barbie prostě nelíbí. Další možností je, že jim problém dělají šatičky pro panenky. Pokud dosud měly doma jen ty hubené, jejich oblečky těm novým, oblým panenkám, prostě budou malé. A když je vám šest, umíme si představit, že je to něco, co dokáže pořádně zkazit den!

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:59 neděle 20. srpna 2017. Anketa je uzavřena.

  • 21
  • 15
  • 13
  • 13
  • 13
  • 5