Tajemství obchodu Veroniky Kopřivové: Útočí na zákaznice, nesnese kritiku

Čím dál tím častěji se stává, že se mnohé povoláním celebrity vrhají do podnikání. Mají sice touhy a iluze, často ale také nevelké povědomí o tom, co to vlastně obnáší. Tentokrát jsme se zaměřili na fungování internetového obchodu Veroniky Kopřivové.

Veronika Kopřivová se snažila obchodovat s oblečením už v době, než začala chodit s Jaromírem Jágrem. E-shop jí však reálně začal prosperovat až v momentě, kdy se dostala do povědomí veřejnosti. Svou značku přeprodávaného oblečení nazývá Just By Veronika.

Honosná prezentace a princeznovské logo přitom skýtá poněkud amatérský princip fungování.

Obchod je realizován pouze na bázi prodeje přes Facebook. Vyhledáte si skupinu Just By Veronika a ocitnete se ve světě, kde si budete připadat trochu jako Alenka v říši divů.

Kupříkladu hned první příspěvek s nabízeným zbožím, na který narazíte, začne důrazným VYPRODÁNO. Stejně jako dalších čtyřicet.

Většina příspěvků začíná slovem „vyprodáno“. To může nové zákazníky mást.

„Vyprodáno?“ říkáte si. „Vážně?“

Chcete si nakoupit, ale nemáte co.

Na žádném viditelném místě přitom nenajdete jakýkoliv návod ani štítek s popiskem „jak na to“, a tak to buď vzdáte, anebo se tomu rozhodnete přijít na kloub.

V případě zvolení varianty B zjistíte, že Kopřivová přidává jednotlivé příspěvky o dostupném zboží, a když ho vyprodá, přidá nápis VYPRODÁNO. Ten způsobí, že když jako nový zákazník otevřete Veroničin e - shop, nemáte vlastně co nakoupit.

Zvláštní.

Před tím, než Kopřivová oblečení prodá, každý kousek nafotí a následně prezentuje na Facebooku.

Když pak konečně pochopíte, jak systém funguje, tj. že musíte sledovat příspěvky a v minutě reagovat, aby na vás něco zbylo, přijde ledová sprcha.

Veroničin pokyn totiž jasně velí: „Objednávky do zpráv.“ Nedej bože, aby se jím někdo neřídil. Pokud se totiž namísto do soukromého vzkazu přihlásíte o zboží v komentáři, Veronika vám pěkně vyčiní.

Když se striktně nedržíte pokynů Veroniky Kopřivové, snese se na vás její hněv.

Co na tom, že jste možná jen v touze ukořistit jeden z mála kousků zbrkle zareagovala nebo nedočetla do konce, protože to tak jako nedočkavé dychtící ženy prostě děláme. Veronika nemá slitování!

Jednou za čas pak zveřejní neuvěřitelně dlouhý rozčílený příspěvek o tom, co dělají dámy špatně v čem by se měly polepšit.

Gratulujeme každému, kdo se textem prokouše až do konce.

A to nejlepší na konec. Když se jen náznakem vyjádříte kriticky nebo Veroničin podnikatelským um jakkoliv zpochybníte, vystavujete se riziku, že vás ze stránky vykáže a zablokuje.

„Nespamujte prosím naše stránky, nikdo vám nic nevnucuje, tak to nedělejte ani vy. Nerada bych vás na této stránce zakázala,“ zareagovala Kopřivová na poznámku jedné zákaznice, která zněla: „Nevím, ale proč si to rovnou neobjednat zde?“ a k tomu přidala odkaz na originální stránky Victoria’s Secret.

Pravidlo číslo 1: Hlavně nekritizovat ani nezpochybňovat, jinak vás zablokují

Ano, někteří lidé, potažmo zákazníci mohou opravdu jednat způsobem, že to člověku rozum nebere. Ano, některým lidem by skutečně prospělo dříve myslet, než jednat. Ale jak si Veronika Kopřivová coby podnikatelka může dovolit veřejně útočit na své potenciální zákaznice, to zase nebere rozum nám.

Nevyvěrá snad jakékoliv podnikání z trpělivosti, pochopení a vstřícného jednání? Není to snad o tom občas zatnout zuby a zachovat si profesionalitu? Umět empaticky reagovat na nekončící dotazy a případnou kritiku přijímat s grácií? Umět logicky a vkusně argumentovat a tak obecně mít prostě pod čepicí?

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 8:03 úterý 19. září 2017. Anketa je uzavřena.

  • 130
  • 38
  • 22
  • 12
  • 11
  • 10