Experti ADAC vyrobili - ze součástek dostupných v běžných obchodech - vlastní zesilovač signálu, pomocí kterého dokázali během chvilky nelegálně otevřít a nastartovat skoro všechny automobily bez viditelných stop vloupání.
Díky podomácku vyrobenému zesilovači signálu se spojení mezi klíčem a vozidlem dalo prodloužit i na 100 metrů, a to nezávisle na tom, kde se originální klíč od automobilu opravdu nacházel.
V testu propadly různé modely značek Audi (A3, A4, A6), BMW (740d, 730d, 640d, 318i, i3, X1) Citroën (DS CrossBack), Ford (Galaxy), Honda (HR-V), Hyundai (iX35 Fuel Cell), Kia (Optima), Lexus (RX 450h) , Mazda (CX-5), Mini (Clubman), Mitsubishi (Outlander), Nissan (Qashqai +2, Leaf) , Opel (Ampera), Range Rover (Evoque), Renault (Kadjar, Trafic), Ssang Yong (Tivoli XDi), Suzuki (Vitara), Subaru (Levorg), Škoda (Superb 1.6TDi), Toyota (Prius 1.8 Hybrid, RAV 4, Verso) i VW (Golf 7 GTD, Touran 5T).
Nastartovat se nepodařilo jen jediné auto - Infinity Q30, i to se ale dalo otevřít. Pouze čtyři značky v současnosti nabízejí možnost deaktivace tohoto rizikového systému Renault, Daimler, Subaru a Toyota.
Majitelé vozů těchto značek mohou požádat autorizovaný servis o deaktivaci bezklíčového systému.
A jak to přesně funguje?
Zloději aut umístí jednu část zesilovače rádiových vln poblíž místa, kde se klíč nachází (třeba supermarketu nebo domu). Ta najde signál klíče a pošle ho druhé části, kterou drží druhý zloděj v bezprostřední blízkosti auta. Vůz se tedy odemkne a stejným způsobem zloděj nastartuje, a pak jednoduše odjede.
Vychytávka, která zlodějům velmi usnadňuje práci, navíc deaktivuje alarm i další bezpečnostní prvky. Nejspolehlivější jsou tedy stále mechanické zábrany, jako je uzamykání volantu nebo převodovky.
Fotogalerie |