Poněkud absurdní je scéna, kdy se tři ženy, podle šátků na hlavě evidentně muslimského vyznání, radostně objímají při oslavě jednoho z největších křesťanských svátků. Rozhodnutí pro něco takového vzešlo od tvůrců reklamy obchodního giganta, jenž se tím pustil na tenký led.
Britské Tesco se k první vlně kritiky vyjádřilo s vysvětlením, že slavící muslimská rodina měla dopomoci reprezentovat multikulturní rozmanitost v celé její šíři. Také proto se v reklamě objevuje rovnou čtrnáct různých rodin. Muslimové sice uznávají Ježíše jako proroka, ovšem Vánoce ve stejném duchu jako my neslaví.
K tradičně adventním věncem vyzdobenému domu s islámskou oslavou Ježíška se ozvalo mnoho lidí na sociálních sítích, kteří postup Tesca považují za demagogii. Pointa celého spotu spočívá ve sloganu, že krocan je vhodný ke každé podobě Vánoc a v Tescu ho mají pro všechny.
To zaujalo aktivistku Nafisu Bakkarovou, a tak se rozhodla tvrzení obchodního řetězce ověřit. Zavolala do Tesca a zeptala se, zda je dostupná i krůta v kvalitě halal. Nafisina rodina, podobně jako většina muslimů, jí pouze halal jídlo. Operátor zákaznického servisu jí však sdělil, že takové krůty neprodávají a nebudou na tom nic měnit ani v období vánočních svátků. Se svým příběhem se svěřila serveru listu The Independent.
To potvrdil na Twitteru generální ředitelce společnosti Halal Gems Zohře Khakuové i mluvčí Tesca.
Nafisa poukazuje na to, že Tesco rozhodně neprodává krůtu pro všechny. Vypadá to spíše na lživou reklamu, která se příliš nepovedla. Multikulturní krůta prostě neexistuje, i kdyby se manažeři z Tesca stavěli na hlavu.
Přesto Nafisa prozradila, že také u nich doma o Vánocích tráví rodiny čas pohromadě, jedí a sledují filmy v televizi, i když pro ně svátky nemají žádný náboženský význam.