Na podzim loňského roku jsme se rozhodli otestovat e – shop Agáty Prachařové. Vize byla jasná. Pokud se modelka ukáže jako zdatná podnikatelka, oceníme to a klidně ji vychválíme až do nebe. Žádná zbytečná kritika. Když však naším testem neprojde, pojmenujeme věci pravými jmény. A tak jsme se do toho pustili.
Začátek vypadal slibně. Objednali jsme si inkognito přes internet dva kousky oblečení a obratem nám přišel e – mail, že pro dokončení objednávky máme kontaktovat samotnou Agátu a dohodnout podrobnosti. Nechali jsme to pár dní uležet a Prachařová se ozvala telefonicky sama. Mile nás přitom překvapilo, jak slušně a zdvořile.
Bohužel, když ptáčka lapají ...
Dohodli jsme se s Agátou, že si zboží vyzvedneme v kadeřnictví Agata Hair. A jak bylo sjednáno, tak se také stalo. Zboží bylo připravené k vyzvednutí dle dohody. Celý obchod proběhl sice poněkud amatérským způsobem, ocenili jsme však osobní přístup, snahu a invenci, který do obchodu Agáta vložila.
Pak přišel zvrat. Přišli jsme nejen na to, že oblečení je nekvalitní, kazové a na první pohled laciné, ale navíc díky amatérsky našitým štítkům působí, že si ho Agáta sama navrhuje. Jako by si nakoupila oblečení v Zaře, odpárala cedulku a našila tam svou. Nehoráznost!
Když jsme s Agátou na to téma hovořili, chovala se, jako by vůbec nechápala, o co nám jde. Samotní výrobci, jejichž oblečení prodává, o tom vědí, v Itálii to tak dělá každý, a že by někoho klamala? Rozhodně ne. Důkaz, že jsme si nerozuměli, přišel ve chvíli, kdy pronesla, že je to jako když si koupíte laciný olej z Makra a pak ho přeprodáte.
„Vy si na ten olej ale nelepíte svoji vlastní etiketu,“ snažíme se jí vysvětlit. Nic. Žádná odezva.
O pár měsíců později se kauza znovu otevírá. Píší nám Agátiny nespokojené zákaznice. Modelka jim prý nevrací peníze, doručování trvá klidně i několik měsíců, a pokud některá z klientek vyjádří svoji nespokojenost, dočká se jen vulgarit a nadávek. Když se chtějí dívky o své negativní zkušenosti podělit, Agáta jejich příspěvky maže.
Na to zareagovala slovy, že je to normální, a že každý e – shop maže negativní ohlasy. Zbytek rezolutně popřela s tím, že ji chce někdo zničit, a že se jedná o pomluvy.
Ano, teoreticky se může jednat o výmysly či pomluvy. Možná se Agátiny zákaznice skutečně necítí být mystifikovány našíváním matoucích cedulek, jedno je však jisté. Agáta využívá svého jména, aby vydělala peníze na důvěřivých a naivních dívkách, které vysolí peníze jen proto, že modelce věří a berou ji jako záruku jakési kvality.
A to se nedělá.
Fotogalerie |