Zatímco Leoš Mareš na svém Instagramu, kde ho sleduje téměř 700 tisíc lidí, už nějakou tu dobu propaguje Penny Market, Tamara Klusová před časem uzavřela dohodu s online obchodem Rohlik.cz.
Od té doby je její profil na sociální síti plný fotek a instastories, v nichž Klusová odkazuje na produkty výše uvedeného online obchodu. Jednou to jsou roztomilé ponožky, podruhé zase bezlepkové špagety.
Háček je ale v tom, že Klusová se v příspěvcích snaží reklamu na e-shop různými způsoby zaobalit a u fotek, na rozdíl od Mareše a spol., ani oficiálně neuvádí, že jde o placené partnerství.
Pouze občas do svých hashtagů připíše něco jako #dlouhodobaspoluprace, ale z toho ne každý pochopí, že za podobné příspěvky Klusová dostává opravdu velké peníze.
Například v jednom z posledních příspěvků ve Stories, kde Tamara propaguje bezlepkovou stravu, se manželka Tomáše Kluse rozpovídala o tom, proč je dobré jíst bezlepkové potraviny, jak lepek škodí lidskému tělu a že bez něj se cítí mnohem lépe.
Během svého monologu Klusová nenápadně hodí odkaz na výše zmíněný e-shop a na své followery, kterých je více než 130 tisíc, hraje, že zrovna zde tyto produkty nakupuje také.
Spíše než jako instagramová obchodnice působí Klusová díky své taktice jako dobrá víla a odbornice na zdravou výživu, která dává lidem zdarma skvělé tipy na vánoční dárky a zdravou výživu. Skutečnost je ale úplně jiná.
Redakce Expresu Tamaru Klusovou kvůli jejímu instagramovému byznysu kontaktovala. Ona se ale odmítla vyjádřit.
Takzvané placené partnerství na Instagramu je u celebrit naprosto běžná věc.
Leoš Mareš v roce 2016, kdy ještě neměl na Instagramu takovou fanouškovskou základnu, řekl magazínu Forbes, že za jednu fotku dostane třeba i šedesát tisíc korun.
Jenže právě Mareš, který patří v Česku k největším influencerům na sociálních sítích, dodržuje nepsaná pravidla placeného partnerství a u každého příspěvku, kde propaguje Penny Market, jasně uvádí, že se jedná o propagaci, za niž jistě inkasuje nemalý finanční obnos.
Oproti tomu Klusová své followery tak trochu podvádí a tahá je za nos. Hraje na ně divadla typu, že zrovna začala s bezlepkovou stravou, kterou mají nejlepší zrovna na e-shopu, s nímž má uzavřenou spolupráci. K tomu, že jde o placené partnerství, se ale nepřizná.
Fotogalerie |