Jakmile záběry z prezentace nového vozu od Tesly obletěly svět, klesla hodnota akcií této firmy o téměř 6,5 procenta. Šéf a zakladatel této značky podle Forbesu přišel o 17,7 miliardy korun. Zároveň se však vyrojily spekulace, že to není jen tak a spíše než o neskutečnou ostudu se jedná o propracovaný marketingový tah.
Elon Musk během prezentace přihlížel tomu, jak nerozbitná skla jeho vozu popraskala po nárazu kovové koule. Původně se přitom koule měla jen odrazit a sklo zůstat nepoškozeno.
„Je tu ještě prostor ke zlepšení,“ prohodil zaskočeně Elon Musk. Tesla přitom prohlašuje, že okna budou nerozbitná a karoserií samotnou neprojde ani náboj ráže 9 mm.
Americký vizionář pak na svůj Twitter umístil video, které mělo vzniknout těsně před veřejnou prezentací Cybertrucku a skla v něm identický test s kovovou koulí vydržela.
Záběrům z twitterového účtu se následně věnoval youtuber Chanan Bos z kanálu CleanTechnica a všiml si zajímavého detailu.
Podle tvůrce videa rozhodně nejde o marketingový krok Tesly. Za vším stojí technická závada v uchycení skla v rámu okna.
„Během toho, co Tesla v zákulisí skla testovala, je vidět, jak okénko po prvním úderu koule znatelně poklesne,“ upozorňuje youtuber, jenž nevěří teorii o slabším skle, které tvůrci automobilu pro představení zvolili, aby dosáhli většího mediálního ohlasu.
Tesla totiž prováděla hned dva testy pro potvrzení odolnosti karoserie. Součástí prezentace tedy byl i úder kladivem do dveří vozu. Tento úder auto přečkalo zcela bez problémů, ale podle kanálu CleanTechnica se právě v tuto chvíli projeví výrobní vada automobilu a boční okénko opět poklesne. Následně už tedy nemá plnou oporu v rámu a síla se po nárazu koule nemůže rozložit rovnoměrně.
Kdyby tedy Musk a jeho kolegové prvně otestovali kvalitu skla a až následně přešli k pevnosti dveří, k ostudě by nemuselo vůbec dojít.
Automobilku však nakonec dvě rozbitá skla možná nebudou vůbec mrzet. Musk už veřejnost informoval, že designově unikátní pick-up si již předobjednalo 146 tisíc zájemců. Nutno však podotknout, že společnost výrazně změnila svou politiku a k předobjednání stačí pouhých sto dolarů.
V minulosti si Tesla řekla o částku 2500 dolarů (Model Y) a 1000 dolarů (Model 3).
Fotogalerie |