Kosmetický gigant Dove si v Británii v rámci kampaně na zvýšení sebevědomí žen a dívek nechala vypracovat studii o vlivu sociálních sítí na psychiku. Výsledky jsou poměrně šokující.
Zhruba 60% z dotázané tisícovky dívek ve věku 13-25 let je určitým způsobem nespokojeno se svým vzhledem, Shodují se na tom, že na fotkách, které nahrají na internet si připadají hezčí než ve skutečnosti. O to více depresivní pro ně pak je, když nedostanou očekávaný počet lajků.
Studie odhalila, že do zhruba 17 let dívky to, jak je vnímají ostatní uživatelé sociálních sítí zas až tolik neřeší. Poté však jsou pod neustálým tlakem toho, zda se na Facebooku a Instagramu jejich selfie líbí. A když ne, propadají do depresí. Hrozí jim například i anorexie nebo sebepoškozování.
Pubertální dívky očekávají dle výzkumů minimálně 40 lajků u každé své fotografie, aby nebylo narušeno jejich sebevědomí. Pořizování selfie a nahrávání alespoň jednoho denně na internet považují za nezbytnou část udržování svého společenského postavení a právě počet lajků pro ně představuje ukazatel jejich krásy a popularity.
Fotogalerie |
Dove na základě neveselých zjištění odstartoval novou kampaňs názvem Není třeba žádných lajků, která by měla dívky před tímto chápáním sociálních sítí varovat a naučit je mít se rády takové, jaké jsou bez ohledu na lajky.