Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Lavina stížností na Českou poštu: Tyhle balíčky hněvu už asi nikdo nevyexpeduje!

    Máte neodolatelnou touhu „začekat“ si ve frontě? Jděte na nejbližší pobočku České pošty. | foto: Profimedia.cz

    Krátce poté, co jsme uveřejnili článek, v němž si redaktorka Expresu stěžovala na otřesné služby České pošty, se naše redakční emailová schránka zahltila dalšími příběhy naštvaných čtenářů, které potvrzují, že služby této státní mrtvoly jsou opravdu katastrofální. Přinášíme 5 příběhů, které jste nám poslali.

    Česká pošta má často problém s časem, komunikací i se samotným dodáním balíčku.

    Pokud chcete dostat balíček v pátek, objednejte ho pátek předtím,“ radí redaktorka Expresu v článku, který vyvolal vlnu zoufání a četných reakcí našich čtenářů na státní firmu, kde pracuje 33 tisíc zaměstnanců.

    Přesto to někdy vypadá, jako by na celé poště dělalo jen šest lidí.

    Příběh číslo 1: Chcete mít balíček včas, objednávejte ho týden dopředu

    Píše čtenář Jaroslav S.:

    Téměř přesně totéž jsem zažil (zdaleka ne poprvé) naposledy včera, pouze s tím rozdílem, že šlo o Brno a staršího oslavence. S obměněným heslem: Chcete-li balíček ve čtvrtek, objednejte si jej ve čtvrtek (předchozí) a třeba dojde včas.

    Příběh číslo 2: Kvůli líné pošťačce mi složenky nosí pejskaři

    Píše paní Kateřina Z.:

    Moje zkušenosti s Českou poštou? Otřesné. Bydlím totiž v kopci, na konci ulice, na atletickém stadionu, takže široko daleko nikdo. Jenže doručovatelka je líná mi poštu nosit pravidelně - nemyslím balíčky, ale jakoukoliv poštu! To mi pak složenky k platbě donesou pejskaři, kteří chodí do blízkého lesa se svými mazlíčky, najdu je na plotě areálu, na lampě. Nebo jednou za čas kopec vyfuní se složenkami i s upomínkami za neuhrazenou elektřinu a podobně.

    Snažila jsem si opakovaně stěžovat, ale před svou nadřízenou ona doručovatelka vše popře a mně je sděleno, že nadřízená nemůže určit, kdo z nás má pravdu a kdo lže. Výsledek? Většinu své pošty, pokud to jde, si nechám posílat k rodičům či ke známým.

    Příběh číslo 3: Na poště se cítím jako ve vietnamské tržnici

    Píše čtenářka Anna L.:

    S radostí se připojuji k vámi psanému článku. Mám s poštou nemalé problémy a to nic moc neposílám. Bydlíme v malé obci, a tak nakupuji přes internet. A pokud lze, tak volím zásilkovnu nebo PPL. Českou poštu jen když to jinak nejde a vždy jsem zklamaná. A nejvíc mě irituje, když mi hodí do schránky cizí dopis a je jim jedno, co s ním dál bude. A telefonáty s pracovníky pošty? Koho chcete? Tam už nikdo není! Já nevím, jaké mají doručovatelky číslo, tak já se tedy zeptám, ale nic vám neslibuju, atd.

    Fakt je lepší vyřídit si všechno přes internet, mobilem, přes skype nebo osobně. Chcete pojistit balíček? A proč? Kdyby se ztratil. Na poště? No na poště, to se může stát, tak chcete to pojistit? Přece za to zodpovídáte, tak proč pojistit? Tak chcete, nebo ne? Pak nic nedostanete, když se balík ztratí. Dokonce se mi stalo, že mi balíček i měřili, jestli je v normě. A když člověk přijde na poštu, mám pocit, že jsem vietnamské tržnici a na každé poště je nahuleno. Tak jsem se vypovídala, tedy vypsala a snad se dočkám, že poštu dají k privatizaci.

    Fotogalerie

    Příběh číslo 4: Čekám doma, a přesto jsem pro Českou poštu k nezastižení

    Píše pan Josef Š.:

    Také jsem si objednal balík do ruky. Čekám doma, během dne dorazí auto České pošty. Říkám si - už asi dorazil - ale pán jen hodí papír do schránky. Tak si říkám, to není ještě ono. Ale jdu se podívat do schránky a čtu z papíru, co tam hodil. Váš balík si vyzvednete na poště, nebyl jste k zastižení.

    Co to je! Stalo se mi to několikrát. A to je u domu firma, kde pořád někdo je, a není možné, že bychom byli k nezastiženi. Já pokud to jde, volím jiné přepravce.

    Příběh číslo 5: Když chci jít na poštu, musím si brát dovolenou

    Píše pan Pavel K.:

    Bydlím v malé obci u Kladna, kde má pošta otevřeno ve všední dny od 8.00 do 11.30 a od 13.00 do 15.45. Jelikož nejsem nezaměstnaný, tak poměrně logicky nemám možnost tuto poštu navštívit v jejich pracovní době, aniž bych si kvůli tomu musel brát dovolenou. Takže jsem si nechal poštu trvale přesměrovat do hlavní pošty v Kladně, kde mají otevřeno i v sobotu.

    1. I když jsem náhodně doma, podací lístky se mi ve schránce objevují, aniž bych viděl doručovatele, nebo aniž by někdo zazvonil.

    2. Pokaždé musím v Kladně vysvětlovat, že OPRAVDU mám poštu přesměrovanou, abych obsluhu donutil se obtěžovat mou zásilku najít.

    3. Občas tu zásilku v Kladně vezmou a obratem ji bez jakéhokoliv ověření vyhodnotí s tím, že jim byla zásilka předána chybně a vrátí ji odesílateli (ano, odesílateli - ani se nepokusí to předat poště, o které si alespoň myslí, že by to správně mělo být).

    4. Minimálně v jednom případě mě pošta ani neinformovala, že mám zásilku k vyzvednutí, a pokud by nebylo tracking služby (možnost sledování zásilky, pozn. red.) odesílatele, asi bych na to nikdy nepřišel.

    Zažili jste něco obdobného s Českou poštou? Nebo snad dokonce něco horšího? Napište nám svůj příběh tip@expres.cz.

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 5:00 čtvrtek 4. srpna 2016. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      62
    • Super
      37
    • Haha
      14
    • Sladký
      14
    • Tvl
      14
    • Cože
      13