Český svaz ledního hokeje se při svém 110. výročí rozhodl přikročit k radikálním změnám. Odteď si bude říkat „Český hokej“, představil nové logo a především světu odhalil to nejzásadnější – nové dresy, na nichž nebudeme dále vídat státní znak, ale obrázek lva s korunkou, který v puse žvýká puk.
Svaz ovšem pořádně narazil. Dresy se nelíbí nejen většině fanoušků, ale ani některým hráčům. Třeba hvězda letošního šampionátu David Pastrňák přechod na logo se lvem nechápe, gólman Ondřej Pavelec ho dokonce označil za ostudu. V diskuzích lidé lva s pukem v tlamě označují za čmáranici a stěžují si, že připomíná spíš logo výrobce nákladních vozů Scania.
„Český hokej“, jak si svaz nyní říká, se nové dresy snaží hájit tím, že jde prý o symbol nové éry a modernizace hokeje. A lev bude v této éře značit bojovnost a odhodlání. Skutečnost je však dost možná jinde a důvody mohou být především ekonomické.
Svaz si totiž logo se lvem zaregistroval na Úřadě průmyslového vlastnictví, aby si mohl ohlídat prodej levných padělků a replik, které většina fanoušků upřednostňuje před dražšími oficiálními předměty. To bylo u dosavadních dresů o poznání složitější, protože je zdobil vypůjčený státní znak, nikoliv právně chráněné oficiální logo.
„Dosavadní situace, kdy jsme nakládali s půjčeným státním symbolem, už byla neudržitelná, protože na nás neustále parazitovaly různé subjekty,“ vysvětlil prezident Českého hokeje Tomáš Král.
Pro fanoušky tak nyní bude o poznání složitější získat reprezentační dresy levněji. Zřejmě jediná cesta povede přes oficiální obchody, které ale většinou nabízejí pouze poměrně drahé originály.
„Rádi bychom, aby fanoušci navštěvovali zápasy v originálních produktech, protože i takto český hokej podporují,“ nechala se slyšet Jana Obermajerová z marketingové agentury BPA, která se svazem spolupracuje. A její slova jen potvrzují, že si Český hokej už nehodlá nechávat peníze za fanouškovské propriety protékat mezi prsty.
Fotogalerie |