Lancii 037 Rally zná určitě každý. Vznikla s jediným cílem: vyhrávat ve vrcholné kategorii automobilových soutěží, skupině B. Nové předpisy totiž požadovaly pouze malý počet sériových aut, a Lancia tak vytvořila auto, které bylo primárně vyvinuto jako závodní vůz.
Teď se tento legendární vůz vrací na silnice v moderní podobě, ale je stále věrný originálu, ať už jde o techniku, design, či výkony. Stojí za ním italská dílna Kimera Automobili, a dokonce lidé, kteří stáli u původního projektu Lancie v 80. letech minulého století, například inženýři Sergio Limone a Vittorio Roberti. Navíc pomáhá i bývalý tovární jezdec Lancie a mistr světa z let 1988 a 1989 Miki Biasion.
Zajímavé je, že od originálu se tato reinkarnace zase tak moc neliší. Dokonce i základní trubkový rám vychází z původního konceptu, ale byl samozřejmě modifikován s ohledem na moderní technologické postupy a materiály. Měl by být tedy výrazně pevnější při zachování nízké hmotnosti.
Podvozek dodal Öhlins, brzdy pocházejí od Bremba a pneumatiky jsou, podle očekávání, z továren Pirelli. Karoserie je vytvořena převážně z uhlíkového kompozitu, ale na některé díly je použit i hliník, hojně bylo využito technologie tzv. 3D tisku, tedy nanášení materiálů. Jiné komponenty jsou naopak obrobeny z jednoho kusu.
Jakou má auto hmotnost, výrobce zatím neuvádí, ale cíl je dosáhnout poměru 1 koně výkonu na 2 kg hmotnosti, tedy podobného jako třeba u Bugatti Veyron. Ovšem Evo37 bude vážit jen kolem jedné tuny.
O pohon se nebude starat nějaký převzatý motor od velkosériového výrobce, jak bývá u podobných přestaveb či malosériových aut obvyklé, ale půjde o zcela novou pohonnou jednotku, která bude vycházet z původního čtyřválce o objemu 2,1 litru s přeplňováním turbodmychadlem a kompresorem. Samozřejmě i motor bude vyroben s ohledem na nejnovější technologické postupy a materiály, ale třeba blok má být prakticky totožný s tím původním. Motor má vrtání 85 mm a zdvih 95 mm, vzduch do motorů tlačí jak klasické turbodmychadlo, tak mechanický kompresor ovládaný elektromagnetickou spojkou.
Prototypový motor má výkon 505 koní v 7000 až 7250 min-1 a točivý moment 550 Nm, 400 Nm je k dispozici od 2000 min-1. Výrobce slibuje, i přes ostrý charakter vozu, relativně dobrou použitelnost v běžném provozu. Přece jen to není primárně závodní auto.
Interiér jsme ještě neviděli – design se nebude od originálu moc lišit, vše ale projde modernizací. Navzdory tomu stále dostanete klasické přístroje, k tomu skořepinové sedačky se čtyřbodovými pásy, všude bude Alcantara nebo odhalený karbon.
Oficiální premiéru vůz zažije na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v červenci s tím, že první zákazníci by měli svá auta dostat už v září. Vyrobeno bude jen 37 kusů a už 11 má svého majitele. Cena jednoho vozu se pohybuje v přepočtu okolo 13 milionů korun.
Fotogalerie |