Závodní Jaguar pro virtuální svět bez hranic: Dobíjení řešit nemusí!

Jaguar se znovu připojuje k projektu Vision Gran Turismo. Tentokrát připravil elektrický závodní speciál pro vytrvalostní závody, který vychází z dříve představeného elektrického kupé Vision GT.

Z výše napsaného je patrné, že se jedná už o druhý projekt Jaguaru pro herní sérii Gran Turismo od Polyphony Digital, která vychází exkluzivně na konzoli PlayStation. Možná si říkáte, že počítačová hra snese všechno, ale až na pár výjimek se v sérii Gran Turismo vždy objevovaly technicky proveditelné a pokud možno co nejvíce realistické kreace s co nejpřesnějšími fyzikálními vlastnostmi.

Proto se i Jaguar tentokrát ne snad přímo držel při zemi, ale snažil se koncepčnímu vozu pro závodní hru vtisknout kus uvěřitelného a realistického ducha. Samozřejmě se můžeme dohadovat, jak realistické je auto pro vytrvalostní závody, které je poháněné elektřinou, ale budiž. Problémem dobíjení v reálném světě se Jaguar zabývat nemusel. O pohon se starají čtyři elektromotory o celkovém výkonu 1903 koní a točivém momentu 3360 Nm. Z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 1,65 sekundy a má dosáhnout maximální rychlosti 410 km/h. Zajímavé je, že podle automobilky jsou technické parametry a chování pohonu výsledkem několikaletého sbírání dat z provozu elektrických aut a hlavně speciálů pro závodní sérii Formula E, takže zase tak daleko od teoretické reality nebudou.

Jaguar Vision Gran Turismo SV

Stejně tak aerodynamika koncepčního digitálního vozu zhruba odpovídá tomu, jak by se takové auto chovalo ve skutečnosti. Součinitel čelního odporu vzduchu je 0,398 a v rychlosti 322 km/h generuje vůz přítlak 483 kg. Zatímco si Jaguar Vision Gran Turismo SV můžete ve hře Gran Turismo stáhnout a zajezdit si s ním, automobilka vytvoří i maketu v měřítku 1 : 1, kterou chce předvádět na autosalonech a různých akcích, pokud se tedy vůbec budou ještě někdy nějaké konat.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 8:00 čtvrtek 24. června 2021. Anketa je uzavřena.

  • 31
  • 21
  • 16
  • 14
  • 14
  • 11