Suzuki Hayabusa: Nejrychlejší motorka planety v novém, řadit můžete bez spojky

Ačkoli se věnujeme hlavně autům, rychlé motorky si určitě ve Speedu místo zaslouží. Tím spíše, pokud je řeč o Suzuki Hayabusa, což je takové Bugatti Veyron mezi motorkami.

Pokud dění kolem motocyklů sledujete, určitě víte, že nové emisní normy platné v EU znamenaly konec poměrně velké části velkoobjemových motorek, hlavně těch se vzduchem chlazenými motory.

Ale skončila i Hayabusa, první sériová silniční motorka, která jela oficiálně přes 300 km/h. Jelikož je ale tohle velice lukrativní segment, Suzuki si nenechalo ujít příležitost a Hayabusu zásadním způsobem zmodernizovalo. Design se proti předchozímu provedení liší jen nepatrně a zachovává si charakteristické rysy, ale motorka dostala vylepšený motor, podvozek, brzdy a moderní elektronickou výbavu.

Suzuki Hayabusa

Suzuki slibuje, že bude příjemnější a komfortnější v běžném provozu, ale nepřijde o svou dravost a dynamiku. Hayabuse kromě povinného ABS nechybí třeba nastavitelná kontrola trakce, systémy usnadňující popojíždění v koloně, lehčí ovládání spojky a také zařízení bránící ponořování přední vidlice při prudkém brzdění či naopak systém zabraňující nechtěnému nadzvedávání předního kola při akceleraci. Vše je pak nastavitelné, případně to lze úplně vypnout, takže dynamický potenciál téhle rychlé supermotorky můžete odhalovat pěkně postaru.

O pohon se stará vylepšený čtyřválec o objemu 1340 cm3, a ačkoli Suzuki zatím neuvádí oficiální parametry, výkon by měl zůstat na úrovni 200 koní jako u minulé generace. Točivý moment se možná z původních 139 Nm dokonce zvedne, protože vylepšený motor má prý lepší průběh výkonu v nízkém a středním pásmu otáček.

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 299 km/h, což je číslo, na kterém se výrobci motorek dohodli, aby neeskalovali honbu za rekordy, podobně jako se německé automobilky v minulosti domluvily na omezení na 250 km/h u výkonných aut.

Suzuki Hayabusa

Nová Hayabusa má klasickou šestistupňovou převodovku, ale dostala nově systém quick-shift, který umožňuje řazení nahoru i dolů bez spojky. Na delších trasách pak bude určitě pomáhat tempomat, který funguje v rychlostech od 31 do 200 km/h.

Tradičně bude možné motorku dovybavit celou řadou doplňků, cestovními kufry, velkorysejším větrným štítem a podobně. Nová Hayabusa se u dealerů objeví na jaře, česká cena zatím nebyla oznámena.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 8:19 neděle 18. července 2021. Anketa je uzavřena.

  • 25
  • 11
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5